Volvo Amazon med Rover 3.5

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Hr. SmåSur » fre sep 28, 2007 15:24 pm

Åh.. Jeg var måske for hurtig og sige at der ikke findes V8 mærker/emblemer til Volvo - jeg tænkte naturligvis ikke på de helt nye modeller - men jo, der er da en mulighed dér! :)

Hmm... Det kunne alligevel godt lyde som om, at du kunne have stor fordel af, at købe en "plukke"-Amazon - Meeen det flyder jo ikke med den slags mere - så det er nok ikke helt så "billigt" og nemt at finde. Derfor holder jeg nu på argumentet for, at du skal købe de dele du mangler etc. som løsdele - selvom du synes at det kan blive dyrt. Jeg tror hurtigt at det bliver dyrere for dig med en plukke-bil - du har jo heller ikke nogen garanti for, at plukke-bilen lige kan levere alle de dele du mangler?..
Endvidere laver du jo mange ting om under din ombygning..?.
Sidst rettet af Hr. SmåSur fre sep 28, 2007 17:41 pm, rettet i alt 1 gang.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Schroder » fre sep 28, 2007 16:10 pm

Ja, bliver nok også nødt til at købe lidt rundt omkring og møde op til nogle flere træf og finde stumperne.. Men som sagt, når jeg ved hvad jeg selv skal bruge, så har jeg også muligheden for at bytte mig ud af det..

Ja, laver meget om, men jeg beholder også meget.. Altså uden på skal der ikke være de store forandringer, den skal gerne være rimelig org at ser på, med alle kromlister også gerne hjulkapsler, hvis jeg kan finde på en måde at montere dem på mine 15tommer stålfælge..
Inden i bliver den også rimelig org, speedometer og det forskellige skal være org.. Dog skal jeg have fundet ud af at gearer mit kabel så den kan arbejde med min Rover aut. gearkasse...
Men noget af det jeg har lavet kan ses på det link jeg har i min profil..
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Schroder » søn sep 30, 2007 20:56 pm

Køler??
Jeg har eftergånden været godt uda og lede...
Jeg vil høre, om der er nogle af jer der har erfaring med anden køler i Amazonen?
Jeg skal nemlig bruge en større og en med elblæser(gerne 2 stk blæsere) som kan holde Roveren kølig... Det sidste jeg har prøvet er en VW Transporter blæser, den er møg stor og ahr lige højden, men ca10 cm for bred i bunden...

Nogle der kan hjælpe(ville jo være lækkert med en nyere módel)

Vh Schrøder
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Schroder » lør okt 20, 2007 18:57 pm

Lige lidt update... + spørgsmål...

går stille og roligt frem af.. Men nu er noget af det sværeste overstået, nemlig at få pladsen til motoren til at gå op.. Ikke så meget plads igen...

Men lige lidt herfra..

Det er hvad det bliver til med alle disse "dumme" spørgsmål herinde..;-)

Skal dog siges, at nej, gearkassen ligger ikke skævt længere..;-).. Måtte lige rette på mit ophæng

Kan man stadigvæk køne vranger til bilen? altså dem der sidder neden under vognen? og hvor

Kan man købe den "halve" vrange hvorpå gearkasseophænget er fastskruet eller skal man selv til at bikse sådanne et sammen..?

Hvilken pladetykkelse er amazonen op bygget i (altså i bunden)??
Sidst rettet af Schroder ons nov 14, 2007 23:40 pm, rettet i alt 2 gange.
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » søn okt 21, 2007 3:57 am

Respekt!

Det går seriøst frem af nu!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Schroder » søn okt 21, 2007 17:19 pm

Jo tak.. Ja det gør det sku... Ligger ikke på den lade side... Men har desværre kun nole weekender at lave på den.. Skal jo køre 175km til værkstedet, men så er det gartis.. sååå går nok...
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » søn okt 21, 2007 20:46 pm

Ja vi er ikke alle sammen så heldige at bare kunne gå ud i garagen og så er man i gang!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf smeden » tirs okt 30, 2007 9:35 am

Hej kan se du prøver og finde en anden køler til din bil.
Den du finder skal være lige så stor som på en rover og den er altså stor, da sådan en alu. v8'er har svært ved at komme af med varmen.
Samtidig skal du passe meget på med de el vinger du vil ha på, de skal side sådan at de kun kan suge luft gennem køleren og ikke fra top eller bund.
En mulighed er at få lavet en køler på mål og på de rigtige liter, det koster ca. 5000-6000kr.
smeden
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Schroder » tirs okt 30, 2007 12:34 pm

Ja, det er jo det. Og jeg ahr efterhånden været rigtig godt rundt på amrket og ledet efter kølere på de værse ophuggere, men jeg fandt intet der var godt nok.. Det bedste jeg fandt var en VW køler til en transporter fra 2000 som havde monteret 2 blæsere(de suger, da de sidder på indersiden), men den er lige 8cm for bred i bunden...
Og 5-6000kr er RIGTIG mange penge i mine øjne.. Så jeg ved faktisk ikke hvad løsningen er..
Men jo, den kommer til at suge fra de 2 køler huller der sidder på fronten, der er rimelig plads i dybten og breden, så skulle nok kunne lade sig gøre med 2 gode blæsere..

Eller hvad?

Men det er faktisk prisen der huger mig lidt, men vil heller ikke ligge inde i køen på motorervejen og kæmpe for at få min bil kølet..
Sidst rettet af Schroder ons nov 14, 2007 23:42 pm, rettet i alt 1 gang.
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » tirs okt 30, 2007 16:37 pm

Kan du ikke blive nødt til at tilpasse/modificere, så du kan få en køler til at passe?
Synes det er lidt optimistisk at lede efter en mere effektiv køler, som passer lige ned i dit motorrum.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Schroder » tirs okt 30, 2007 17:32 pm

Ja, jeg skal bestille en efter mål eller tilpassen en der næsten passer ned i bilen..
Og nej, det er ikke for optimistisk, for CX Citroën's køler passer over i bilen.. Men nå jeg siger passer, så mener jeg ikke, at jeg bare kan skrue den ned i bilen hvor beslag lige passer i. nej så mener jeg størrelsen af køleren og pladsen nede i bilen passer sammen.. Der er flere der kan monteres i bilen, men de har ikke nok litter til en V8 motor..

Men det bliver en sikkert en dyr omgang..
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Morten VJ » lør nov 03, 2007 8:24 am

Nu er antallet af liter køleren indeholder ikke et udsagn om hvor godt den køler.
Det gives af arealet af køleren, og hvor meget luft der kan strømme igennem denne.
Så selvom du finder en stor køler, og placerer den længere fremme i motorummet. så har du stadig problemet med størrelsen på hullet til original køleren, du får ikke mere luft igennem den større køler.
Hvis du ikke vil skære i bilen så kan et tykkere element i original køleren måske være nok, selvom jeg tvivler.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Schroder » ons mar 11, 2009 20:10 pm

Tænk en gang, da jeg skrev dette indlæg havde jeg ikke en gang en Amazon..
I nat køre jeg så min til polen og får den lakeret og ombetrukket. Så skal den samles med den dejlige V8'er..
Synes det er gået stærkt også når man lige regner med 9 måneder hvor den ikke blev rørt, på grund af tjeneste i udlandet..

Jeg er happy :D
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Hennicke » tors mar 12, 2009 0:06 am

Ja jeg kan se at vi er en del der har haft Amazon med Rover 3500 v8
monteret, så det er bare at spørge løs. Så min gamle gule tilsalg på Qxl for nogle måneder siden æv hvor var den mishandlet :cry:
Lars
V40 2.0 årg. 2000
Hennicke
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf lani » tors mar 12, 2009 0:08 am

Hej schroder

Jeg kan ikke finde det link til dine billeder ?

Lige et par spørgsmål.

Har du fået tilladelsen fra Volvo ?

Hvad er din motor opgivet til i effekt og moment ?

Hvad har du tænkt dig at gøre for at få drejningsmomentet ned på 196 NM ?
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger

ForegåendeNæste

Tilbage til Bilgalleri