Projekt: Volvo 142 Deluxe 72'

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Shadows » fre maj 30, 2008 10:37 am

Lyder som du gir den gas med din projekt! Top Dollar!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ingemann » fre maj 30, 2008 12:04 pm

Dét kan du lige tro jeg gør!
Man skulle jo nødigt kede sig :D
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Ingemann » man jun 16, 2008 8:14 am

Flere folk vil sikkert sende billeder til Al-Qaida af det her, fordi de mener jeg terrorisere deres verden, men hva..

Den lille "grill", som er under forruden er jeg træt af. Den er grim, og jeg skal ikke bruge den til noget. Meningen er at vand skal løbe derned (og ruste min bil) og væk. Og så sidder indsugningen til blæseren dernede, men den bruger jeg ikke.

Derfor svejsede jeg lidt plade over i går.
Billede
Billede
Billede
Billede

Jeg har bare svejset en plade over grillen, så hvis man en dag ombestemmer sig, er det ikke noget kæmpe arbejde at gøre det om.
Jeg kan godt lide et mere "clean" look, men det er nu mere funktionen af grillen, der gør at jeg har overlappet den.
Da bilen skal males til vinter, gider jeg ikke begynde at spartle det endnu. Har nemlig måske muligheden for at låne prof sandblæsningsudstyr, så det vil være lidt spildt arbejde.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Morten VJ » man jun 16, 2008 17:47 pm

Jeg håber ikke du bliver ked af beslutningen.
Det er ikke så shovt at sidde bag duggede ruder, og start-slut på sæsongen, kan det være rat med lidt varme.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » man jun 16, 2008 18:05 pm

Det er jo ikke et helt lukket rum under. Vandet løber ned langs siden af bilen til panelerne, så hvis man tænder blæseren, vil man stadig kunne suge luft ind.
Men indtil videre har det ikke været nødvendigt - heller ikke selvom det har været koldt, regnvejr, nat osv.
Trækruderne i siden er faktisk også ganske effektive til at afdugge ruder :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Lukket rum

Indlægaf Klågem » søn jun 22, 2008 13:21 pm

Har du nogensinde hørt om Undertryk.... Du har lukket luftindtaget. Fint. Men der er som du selv skriver huller i panelerne... Når du kører med bilen dannes der et undertyr omkring bilen.. Dvs. at der suges luft væk fra bilen.. (Hvis du er ryger kan du se det ved at køre åbne vinduet (kun 1) ca 1-2 cm. Holde smøgen ca 10 cm fra vinduet og se hvordan gøgen bliver suget ud).
Nå- Til sagens kerne... Den luft som dit varmeapperat kan suge ind under kørsel er minimal... Ud over det har du lavet en rustsamler... Biler ruster hvis der ikke er ventilation. Den har du fjernet ved at lukke hullet. Luften skal cirkulere fra luftindtaget foran forruden og gennem hulrummene til panelerne. Det påvirker at bilen "tørrer" indvendig. Kig på en bil der har stået stille i nogle år og se hvordan rustormene har holdt fest....
Jeg ved at Volvo har nogle plastluftintagsafdækninger (langt ord) som man kan sætte på for at blade og sne ikke skal ligge i hulrummet.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ingemann » tors jun 26, 2008 22:24 pm

Næste projekt!

Har lige investeret i nogle Lesjöfors fjedre, som jeg har købt ved KG-trimning. (Fedt sted forresten!)
TÜV-godkendte og hele lortet!

Har indtil videre kun fået dem monteret bagtil. Havde ikke lige tid til mere, men håber på at monteret de forreste i morgen. Det er ikke så let. Tror aldrig i de 36 år bilen har levet af ophængene har været skildt ad, så det er groet rimeligt godt sammen skal jeg hilse og sige! Brugte 3 timer på at montere 2 bagfjedre, som kun er spændt på med 4 skruer i alt!

Glæder mig næsten til at montere forfjedrene.. Man skal jo have løsnet den nederste bærearm. :?

Billeder kommer i morgen! (Det er ikke noget kønt syn når den hænger med røven ;)

Har forresten erhvervet med en 100A generator for en 940. Der skal bare lige laves et beslag.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » fre jun 27, 2008 20:55 pm

Så fik jeg også monteret forfjedrene! Ville dog gerne have at de sænkede noget mere fortil. 40mm til ville passe meget godt. Bagtil passer højden mig derimod rigtig godt! Men køreegenskaberne er blevet væsentligt bedre! Det er en sand fornøgelse!

Billede
Sidst rettet af Ingemann ons nov 14, 2012 10:47 am, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » man jul 21, 2008 23:26 pm

Så har jeg fået nogle Cobra skålsæder hjem fra England.
Indtil videre har jeg kun fået monteret det ene. Tog og modificerede understellet fra sæderne som var i min "stumpebil". Det er super let, og så har man også glideskinderne. I passagersiden er det bare lidt mere tricky, for det skal laves, så man kan krænge sig ind på bagsædet uden de store problemer. Sæderne er jo formstøbte, så man kan ikke lige lægge ryggen ned. Må lave et eller andet system, så man vipper hele sædet.
Billeder kommer her en af dagene.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » tirs jul 22, 2008 19:19 pm

Som lovet nogle billeder af mine nye sæder!
Jeg har lavet understel på basis af nogle originale sæder, som jeg har skåret lidt i stykker. I passagersiden, sidder sædet ekstra langt fremme på understellet, så når sædet er rykket helt frem, at man så kan komme ind på bagsædet uden de helt store problemer.
Billede
Billede
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » man aug 11, 2008 14:32 pm

Bilen er blevet sænket yderligere i fronten ved at skære 25mm af fjedrene. Nu står den, hvor den skal!
Sidst rettet af Ingemann ons nov 14, 2012 10:47 am, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » man aug 25, 2008 18:54 pm

Så er der lidt nyt fra hangaren!

Fik i går monteret den 100A generator fra en 940, som jeg fik fat i! Lavede et specielt beslag, og ellers var det jo bare plug'n'play!
Så skulle der være strøm til lidt af hvert!
Billede

Er også så småt gået i gang med at installere noget lyd i bilen! Har en helt klar overbevisning om, at det ikke skal være noget prangende, men det må gerne lyde godt! Her er et billede af min hattehylde, og I kan fornemme den "baskasse", som jeg har lavet under hattehylden. Fra bagagerumssiden, vil det ikke ligne noget specielt, og der skal ikke være noget brian over det! Det skal bare spille godt :)
Billede
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » søn okt 12, 2008 21:48 pm

Nu sker der lidt igen i garagen!

Kan starte med at meddele til dem, som betvivlede min beslutning om at lukke luftindtaget under ruden - jeg har endnu ikke siddet bag duggede ruder. Den afrimer helt fint, og laver stadig dejligt med varme! :)

Anyways.. Det var slet ikke det jeg ville skrive om!

For det første har jeg fået monteret et MSD 6A tændingsmodul på bilen, og det fungere helt kanon! Man kan tydeligt mærke forskel på motorgangen, og at kræfterne er blevet øget. Specielt når man skal tænde bilen, turner motoren slet ikke ligeså mange gange før den starter, som den gjorde før!
Og det bliver næsten ikke mere simpelt at montere! 2 ledninger på tændspolen, en ledning på strømfordeleren, en ledning til tændingen og så plus og minus. Plug'n'play i en nøddeskal!

Straks efter jeg fik monteret tændingen gik jeg så i gang med at pille motoren ud af bilen. Skal i gang med at montere E-topstykke, D-knast og 45mm weber-kaburatore. Det er hvad efterårsferien kommer til at gå med, så I kan jo følge lige med her i ferien, så skal jeg nok lægge nogle friske billeder op løbende :)

Her er de første fra i dag.

Ja, motorrummet ligner lidt noget lort, men nu tager vi lige én ting af gangen!
Billede
Sidst rettet af Ingemann ons nov 14, 2012 10:47 am, rettet i alt 2 gange.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf lani » søn okt 12, 2008 22:09 pm

Jeg tror det bliver en fed bil :D
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger