Skift af bagklapsdæmper

Her kan du oprette og besvare de indlæg der ikke lige passer ind i de andre kategorier.

Redaktører: Kristian, Ingemann, Sako75, B23Trige

Skift af bagklapsdæmper

Indlægaf hcthorsen » fre jul 23, 2010 10:58 am

Jeg skal have skiftet mine bagklapsdæmpere på min Volvo V70 fra '97. Jeg faldt på et tidspunkt over en video der viste hvordan det skulle gøres på en hjemmeside, men nu kan jeg ikke finde den igen. Nogen der kan hjælpe?
hcthorsen
Ny bruger
Ny bruger

Re: Skift af bagklapsdæmper

Indlægaf chrjen » tors jul 29, 2010 21:32 pm

Det er meget nemt.
Af med beklædningen over de bagerste sideruder - de er klikket i, så du ødelægger ikke noget.
Så skal en hjælper holde klappen oppe, mens du monterer de nye dæmpere. (og den er satme tung.)
De gamle kan sidde godt fast, så det er muligt, at de skal hjælpes af med en skruetrækker.
Færdig :mrgreen:
Med venlig hilsen
Christian Jensen
chrjen
Elitebruger
Elitebruger

Re: Skift af bagklapsdæmper

Indlægaf Ulrik Friis » tors aug 05, 2010 14:30 pm

Nu har jeg godt nok en '02er, men da jeg skiftede mine skulle jeg pille al plasticbeklædningen af i bagdørsåbningen, og det var ikke helt nemt. Der skulle lirkes en del. Et sæt plasic værktøj fra Biltema hjalp imidlertid godt.

Man kan støtte bagklappen med et kosteskaft el.lign. Det skal være omkring 2 m langt, så man kan sætte klappen under pres i åben stilling.

De gasfjedre jeg havde købt - uoriginalt - var 2 mm længere end der var plads til. Man kan ikke med hånden eller almindeligt værktøj presse gasfjedrene sammen under monteringen, så jeg måtte løsne bagklappens monteringsbolte får at få dem på plads.

Men ellers var det nemt nok :)
mvh
Ulrik
V70 D5 Aut. 2002 ATM
Det er en katastrofe, når man lærer det forkerte af en fiasko.
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse