Højtalere til bagagerummet V70 søges (årg 2001)

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Højtalere til bagagerummet V70 søges (årg 2001)

Indlægaf Svendborg » søn dec 19, 2010 22:03 pm

Jeg har en Volvo V70 fra dec 2001, og da jeg fik den i okt måned fandt jeg et par højtalere der lå løst i bagagerummet. Jeg spurgte lidt til det herinde, da vi ikke kunne få dem til at passe, og jeg har nu, efter at have gennemlæst en masse numre og sider, fundet frem til at de slet ikke passer til bilen. Jeg kunne forestille mig at den tidligere ejer har købt dem brugt, men er endt op med et par der passer til den gamle model V70, altså den der mere er en 850'eren.
Nå men lige meget om jeg har ret eller ikke, så vil jeg jo gerne have nogle der passer, det ville jo være dejligt at kunne fylde hele bilen med Pink Floyd.
Men hvor finder jeg dem til en god pris, der er jo ikke noget sjov i at gå op til Vestergaard og købe dem til fuld pris. Skal jeg på en svensk side med brugte Volvo reservedele, og hvis ja hvilke, eller er der ophuggere herhjemme der kunne ligge inde med dem??
Mange jule hilsner
Lisbeth

Som elsker sin Volvo, og undrer sig over at hun har kørt franske biler i så mange år
Svendborg
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Fyn

Re: Højtalere til bagagerummet V70 søges (årg 2001)

Indlægaf Michael_Kristensen » søn dec 19, 2010 23:26 pm

Hej Svendborg,

Hvilke højtalere er det du tænker på til bagegerummet? I en V70 mener jeg kun der sidder én diskant i hver d-stolpe og så kan man få en subwoofer der skal ligger der hvor reservehjulet ellers har hjemme.

I Sverige kan jeg anbefale www.bildelsbasen.se. Jeg har handlet meget hos Jönköbing Bildemontering. De er rigtig flinke og giver en super service :D . Varernes kvalitet er i top (men det er priserne også :( ).
------------------------------------------------------
Michael Kristensen

Volvo XC60 D5 AWD Aut. 2015
Volvo XC90 D5 AWD man. 2009
Michael_Kristensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Svendborg » man dec 20, 2010 7:19 am

Skal ikke kunne sige om det er en diskant, men i stolpen lige ved bagsmækken er der plads til at man kan sætte en højtaler, eller hvad det nu end er :) ind. For hvor glad jeg end er for min bil, så synes jeg ikke lyden i højtalerne er hver at skrive hjem om, så det kan vel kun hjælpe at der kommer noget lyd ud nede i den ende af bilen også.
Lisbeth
Svendborg
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Michael_Kristensen » man dec 20, 2010 9:18 am

I de bagerste stolper er det kun diskant højtalere man kan sætte i. Dem kan du nemt finde i sverige (bildelsbasen.se) til 2-300 skr. stk.

Men de øvrige højtalere i bilen spiller også ind. Der findes 3 sæt højtalere. 40 watt, 70 watt og 100 watt. Der er ret stor forskel i dybden på bassen. De 100 watt spiller kanon godt og hvis man så sætter et delefilter ind ved diskanten i fordørerne så bliver det helt perfekt.

Hvilken radio har I?

Hvis du har stelnummeret på bilen, kan jeg finde res. dels nr. til dig.

Mvh.
Michael
------------------------------------------------------
Michael Kristensen

Volvo XC60 D5 AWD Aut. 2015
Volvo XC90 D5 AWD man. 2009
Michael_Kristensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Diverse