Volvo racer historier fra pv og amazon tiden

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo racer historier fra pv og amazon tiden

Indlægaf lillevang » man feb 07, 2011 21:08 pm

Ang. M 400 på B 20.
Det koblingshus man skal bruge sidder på P 1800 E fra omkring 1970. Den blev nemlig leveret med en M 410 gearkasse, altså en M 400 med elektrisk overgear. Min plan er at "raceren" skal ud at køre igen, men jeg synes hele tiden at man løber tør for tid, men jeg når det vel engang. Jeg har godt set N J s bil på vores hjemmeside www.volvoentusiasterne.dk som jeg jo også har lidt med at gøre.
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: midtsjælland

Indlægaf nj » tirs feb 08, 2011 13:27 pm

lillevang skrev:Ang. M 400 på B 20.
Det koblingshus man skal bruge sidder på P 1800 E fra omkring 1970. Den blev nemlig leveret med en M 410 gearkasse, altså en M 400 med elektrisk overgear. Min plan er at "raceren" skal ud at køre igen, men jeg synes hele tiden at man løber tør for tid, men jeg når det vel engang. Jeg har godt set N J s bil på vores hjemmeside http://www.volvoentusiasterne.dk som jeg jo også har lidt med at gøre.

Jeg mener helt bestemt at 164 var født med M400, måske også M410, og at B18/B20/B30 motorblokke er ens i bagenden. Og derfor passer M400 koblingshus på alle disse motorer.
Lige en enkelt "historie" fra fortiden: I et af de første løb, jeg kørte i min 142, var der en hastighedsprøve på en total ligeud grusvej på ca. 4 km. Den var ikke særlig krævende køremæssigt, det var bare så hurtigt som muligt op på tophastighed. Et sted hvor den var lidt ujævn lettede jeg lidt på speederen. Ellers havde vi måske haft hurtigste tid, men en Kadett GTE var 1 sek. hurtigere og en Datsun 1600 SSS 3 sek hurtigere. På næste prøve kørte vi forkert pga. rystelser i benene m.m. :oops:
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf lillevang » tirs feb 08, 2011 21:29 pm

Ang. M 400.

Koblingshuset fra en B 30 passer ikke på en B20. Det har noget med koblingsudrykkerarmens placering at gøre. de sidder ikke ens. Med alle de historier vi kan fortælle om rally med Volvoer og andre biler bliver vi vistnok ikke færdige lige med det første, men sjovt er det nu alligevel. Vi kunne jo lave en "Klub for gamle rally/røverhistorier" :D Det er jo så moderne med klubber for næsten alt. Jeg kan huske engang hvor jeg sad som 2. kører til et Kalundborgrally, hvor vi kørte efter noter, at jeg på vej ud af en længere ligeudstrækning, så at der stod BREMS!!!! i noterne. Det råbte jeg så til køreren. Den eneste reaktion jeg fik fra ham var et " HVORFOR, det varer da længe inden vi skal dreje". Hvad jeg ikke havde tænkt på var at noterne havde vi fået af Jan Mortensens 2. kører, som jeg kendte personligt. Det var dengang Jan kørte i Ford Sierra Cosworth og vi kørte i en fodpose af en Mazda 323, så noterne var jo nok beregnet på nogle større hastigheder. Nå men vi kunne jo nok blive ved længe endnu, så det med klubben var måske ikke så dårlig en ide :roll:
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: midtsjælland

Indlægaf volvobrynk » ons feb 09, 2011 8:08 am

Hej

Jeg er helt med på det med "klub for rally/røverhistorier". Det kan ikka bliver andet end en succes! :D
Jeg kunne også godt tænke mig at lave noget hvor vi mødes til træf og snakke volvo, sparker dæk og køre en tur.

Selvom jeg lige har sat min bil istand fra jorden og op, skal den ud og køre. den er ikke skabt til at holde stille!
Vi er nogle stykker i mit nær område der roder lidt med at vi skal ud og køre, når forsikringen dækker igen. Som min kammerat sagde: alle sætniger skal starte med følgende; Min volvo..., kæft hvor køre den godt Eller dengang jeg stod i lære. Så skal vi bar likke og tuller rundt få en is eller engang flæskesvær, og se hvad der sker!
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Foregående

Tilbage til Diverse