Volvo 145 som kone / ekstra bil

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo 145 som kone / ekstra bil

Indlægaf nj » lør dec 11, 2010 20:46 pm

Hej. Jeg har samtlige "Bilrevyen" fra 1965 og til nu, så bare spørg, så prøver jeg at finde svarene til dig. Jeg har iøvrrigt en meget fin "rå" forbro til 140 serien liggende, hvis du kommer til at mangle en sådan.
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf jankjerbye » lør dec 11, 2010 22:37 pm

Tusind tak Niels Jørgen, det sætter jeg pris på.

Er iøvrigt lige faldet over en 144 og er ved at høre konen om hun kan nøjes med en sedan :)

/Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Kronjylland. Postnr: 8990

Indlægaf Hr. SmåSur » man dec 13, 2010 11:42 am

Jeg skrev tidligere: skrev:Et hurtigt opslag i Sverige..

http://www.blocket.se/vasterbotten/VOLV ... a=1_10&w=3

Der ser du/I - selv i Sverige går det hurtigt når bil og pris tilsyneladende er attraktivt. (Annoncen er taget af igen, efter bare et par dage).

Jan,
Tak for din returmelding. Nu virker det umiddelbart en anelse "desperat" at du "minuttet" efter, kigger på 144 - og så undrer det mig, hvad det reelt er, du vil.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf jankjerbye » ons dec 15, 2010 0:47 am

Jeg "vil" helst have en 145, p.g.a. det praktiske forhold med pladsen. Jeg har tænkt mig at den skal bruges.

Men jeg "vil" samtidigt helst købe en dansk da jeg ikke har overskuddet og tiden til import. Måske er der bare fordi jeg ikke har prøvet det før, men der er for mange usikkerhedspunkter i processen.

Da jeg ikke kan finde nogen 145 på markedet lige p.t. og konen der jo primært skal råde over automobilet, har nævnt at en sedan kunne opfylde hendes behov, kigger jeg lidt bredere.

Jeg er ikke på udkig efter et samlerstykke, det ville være synd med grusvej og mangel på garage. Jeg er, på trods af at man kan argumentere for det ulogiske i projektet, på udkig efter et stykke smukt, robust brugs-automobil fra før verden gik af lave, jeg er ikke som sådan volvo fanatiker eller model-feinschmeker, men det kan jo være jeg bliver det :)

I løbet af næste weekend har jeg en aftale med en 144 gut.. så nu får vi at se.

mvh

Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jankjerbye » man feb 07, 2011 23:50 pm

Jeg er stadig i live.. sådan da...

3 144 der enten var ret gode og smuttede mellem fingrene på mig, var lidt dyre eller var BUNDrådne. 2 145 mere og en MASSE tid brugt på at kigge på pæne 145 ere i nordsverige og forsøge at finde tid til at køre derop..

Puha.. så blev jeg lige fyret.. og så blev jeg headhuntet til en leverandør fra det gamle firma og nu pendler jeg pludselig 300 km om dagen, kører før det er lyst og er hjemme efter det er mørkt.. Så det lagde sku lige låg på 145 planerne midlertidigt...

Ind af sidedøren kom så en byttehandel med en rusten gammel 544.. nu må vi se om det rent faktisk udmønter sig til en handel :)
:D
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jankjerbye » søn maj 01, 2011 17:47 pm

544 handelen gik i vasken, men jeg har fundet en Amazon Herregårdsvogn fra 69, der måske kan opfylde vores krav til et kørende projekt.

Det kan være jeg skal oprette en ny tråd :)
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jankjerbye » ons jun 15, 2011 13:50 pm

Har været ude og kigge på en MASSE gamle volvoer.. Nogle af dem må næsten tælle som en slags modeller.. de var ihvertfald næsten bygget op af spartel .. ærgerligt..

Jeg kigger lidt højere oppe i pris, da min pladesmed er træt af at se på biler der har taget 50 kg på i spartel.. Har et par stykker mere på det danske marked som jeg skal kigge på.

Hvis folk ligger inde med et godt tip til et godt kørende projekt med 4 døre.. Amazon, 144, 145. Eller måske en Duett selvom den kun har 2 døre. Så skriv endelig en PM.. jeg leder stadig..

Tak får råd og vejledning indtil nu, jeg er ved at få et godt indblik i 60er og 70er modellernes klassiske ruststeder og hvordan markedet er. Jeg har ikke voldsomt travlt og jeg er IKKE fastlåst på en bestemt model, men den skal gerne være funktionel hvis den skal erstatte vores Mercedes w123 300TD fra 80.

mvh

Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Bilbro » ons jun 15, 2011 14:07 pm

http://www.guloggratis.dk/volvo/anden-m ... e/11363928

Tror du finder ikke bedre for denne penge:)
Volvo 965 2,5 24
Volvo 765 TIC
Volvo 945 TD IC
Volvo 242 GT 1979
Volvo 242 1984
Volvo 242 1979 DL
Bilbro
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf volvobrynk » ons jun 15, 2011 14:35 pm

Hej

Den Orange 145 fra 1973, har kørt på Tåsinge, ved en mand der har haft eget sadelmager- og karetmager-firma.

Den er ikke bare velholdt den er 115% iorden. Den har jeg altid været lidt imponeret over, bortset fra farven :?

Den er malet op for nogle år siden, og der er kælet for detaljerne, så den er pænere end ny! Den er i mine øjne faktisk også pænere end ny. pga. bla. turbo-look, som gør at den farve er til at leve med. Det er så vidt jeg husker helt fejlfrit og skalder ikke af. og finishen hjælper også en del!
Hvis jeg kunne overtale min kæreste til at sælge vinterbilen, ville jeg helt klart købe den her!!!!

Så; Go for it! 8)
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Indlægaf jankjerbye » tors jun 16, 2011 10:23 am

Tak for god feedback.. det er noget der kan bruges! Kanon!

Jeg er også lidt reserveret over den meget markante farve.. men jeg skal da kigge på den.. tak for tippet.

Kom endelig med flere tips! Det er godt med et bredt udvalg og jeg tager mig tiden til at køre ud og se på dem og snakke med sælger.

Jeg har i går fået øje på en fin gul 145 Express... men den er næsten for sjælden og fin til vores brug.. Den står i Frederikshavn til ca. 40.000 kr.

mvh

Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jankjerbye » tors jun 16, 2011 22:22 pm

Så var jeg på Fyn igen.. og kigge på denher 144.. nogen der kender den?

Den er sku billig.. der er en masse der skal laves.. men det afspejler prisen jo.

http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=66452

* Update *

Så fik jeg kørt en tur i den og kigget rust o.s.v. - Den skal nok kunne holdes i live et par år endnu med et par rep-stykker, men showcar bliver den vist aldrig, der er for mange småting.

Den larmer gevaldigt fra ventilerne, i varm tilstand. Jeg får at vide den har kørt med blytilsætning, men gruer lidt for at ventilsæderne er slidte og at topstykket skal renoveres. Hvad koster det ca. og hvor for i det gjort?

Er der et cowboy trick til at tjekke ventilerne med motor i bilen og topstykket stadig på blokken?

Der sidder et manifold med dobbelt kaburator på, jeg er dog i tvivl om der overhovedet er en anden knast i så det gør en forskel andet end at hælde benzin ud i udstødningen.

Hvis jeg køber den vil jeg starte med at stille ventiler og altefter hvad jeg kan se på knasten vil jeg sættte single carb på. Sidder der et mærke/nummer banket i knasten jeg kan kigge efter for at se om den løfter lidt højere eller er std.?

Motor skulle være skiftet til en fabriksombytter i 80erne, (DET kan jo være en historie er jeg godt klar over). Er der nogle ydre kendtegn på motoren så jeg kan identificere hvilken type det er? Fandtes der B20 motorer med std. hærdede ventilsæder til blyfri brændstof?

Rustmæssig er den ikke slem, men heller ikke helt god. Der skal laves dørplader i bunden, frontspidser, reservehjulsbrønd og forruderamme hvis den skal stå pænt, men det må komme hen af vejen. Det er lidt spændende hvor slemt det bliver når man begynder at gå til det med en roterende stålbørste.

Jeg tror jeg er tæt på et køb, den er billig og ikke bundrådden og har kun overskuelig mekaniske ting. Med mindre altså at topstykket skal renoveres, men den kan vel køre lidt videre med det imens jeg sparer op??

mvh

Jan
en potientiel 144 ejer
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Foregående

Tilbage til Diverse