Så var jeg på Fyn igen.. og kigge på denher 144.. nogen der kender den?
Den er sku billig.. der er en masse der skal laves.. men det afspejler prisen jo.
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=66452* Update *
Så fik jeg kørt en tur i den og kigget rust o.s.v. - Den skal nok kunne holdes i live et par år endnu med et par rep-stykker, men showcar bliver den vist aldrig, der er for mange småting.
Den larmer gevaldigt fra ventilerne, i varm tilstand. Jeg får at vide den har kørt med blytilsætning, men gruer lidt for at ventilsæderne er slidte og at topstykket skal renoveres. Hvad koster det ca. og hvor for i det gjort?
Er der et cowboy trick til at tjekke ventilerne med motor i bilen og topstykket stadig på blokken?
Der sidder et manifold med dobbelt kaburator på, jeg er dog i tvivl om der overhovedet er en anden knast i så det gør en forskel andet end at hælde benzin ud i udstødningen.
Hvis jeg køber den vil jeg starte med at stille ventiler og altefter hvad jeg kan se på knasten vil jeg sættte single carb på. Sidder der et mærke/nummer banket i knasten jeg kan kigge efter for at se om den løfter lidt højere eller er std.?
Motor skulle være skiftet til en fabriksombytter i 80erne, (DET kan jo være en historie er jeg godt klar over). Er der nogle ydre kendtegn på motoren så jeg kan identificere hvilken type det er? Fandtes der B20 motorer med std. hærdede ventilsæder til blyfri brændstof?
Rustmæssig er den ikke slem, men heller ikke helt god. Der skal laves dørplader i bunden, frontspidser, reservehjulsbrønd og forruderamme hvis den skal stå pænt, men det må komme hen af vejen. Det er lidt spændende hvor slemt det bliver når man begynder at gå til det med en roterende stålbørste.
Jeg tror jeg er tæt på et køb, den er billig og ikke bundrådden og har kun overskuelig mekaniske ting. Med mindre altså at topstykket skal renoveres, men den kan vel køre lidt videre med det imens jeg sparer op??
mvh
Jan
en potientiel 144 ejer