144 1969: Næsten købt

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

144 1969: Næsten købt

Indlægaf jankjerbye » tors jun 23, 2011 15:16 pm

Jeg har været nede og kigge denne vogn og selvom jeg har set en del 142/144 ere og stadig har 2 jeg ikke har fået aftale med, hælder jeg imod at investere i dette projekt.

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Der skal ses til noget rust, men det virker overkommeligt og der kan gøres løbende.

Motoren har dobbelt kaburatorer på, men er org. med enkelt carb. Jeg regner med at lave dette tilbage til org, så den kommer til at gå mere jævnt og er nemmere at justere ind.

Jeg er mest bekymret for motoren der klikker voldsomt. Jeg går ud fra det er fra ventilerne, og det ville være rart om det bare var en justering der skal til. Sælger oplyser at den har kørt med blytilsætning så det er forhåbentligt ikke ventilsæderne. Jeg har læst nogle skrækhistorier om takthjul der er defekte, men jeg syntes lyden er mere "klikkende".

Jeg har ikke prøvet en kold start endnu, sælger havde haft den startet og varmet den op ingen jeg kom.

Den gynger en del i bagvognen, så der skal nok skiftes bøsninger og kigges efter resten, men den kører.

Det virker ikke uoverskueligt at få den på vejen som et kørende projekt.

Hvordan ville en gammel erfaren volvo-knark gå til ventil problematikken? Min indgangsvinkel er at satse på b20erens omdømme som udødelig, hente bilen hjem og stille ventiler, skifte manifold (evt. skifte til elektronisk tænding) og så håbe at jeg har en god motor.??

/Jan
snart med 144
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Kronjylland. Postnr: 8990

Re: 144 1969: Næsten købt

Indlægaf jankjerbye » lør jun 25, 2011 18:26 pm

Nå.. jeg har aftalt med manden at jeg henter den i morgen.. Så må jeg jo tage det et skridt af gangen med at få serviceret den og gjort den klar til daglig drift.. :D
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Kronjylland. Postnr: 8990

Re: 144 1969: Næsten købt

Indlægaf Bronco » søn jun 26, 2011 19:51 pm

Ok - Jamen så kan men jo næsten godt ønske dig tillykke med din fine "nye" Volvo. Ang. tikkeriet så må man jo sige at det at han havde kørt den varm inden du kom kunne faktisk godt tyde på at det lyder værre når den er kold og så er det jo nok takthjulene. Hvis du er lidt fingerne kan du nu godt selv skifte disse, els kan du komme ned til mig (trekantområdet 7080) så får lov til selv at skifte dem, med oversyn og hjælp fra mig ( pris øl til at holde den gående).
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Tilbage til Diverse