HJÆLP til køb af XC90

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

HJÆLP til køb af XC90

Indlægaf Kasper Wæhrens » ons nov 09, 2011 12:04 pm

Hej Volvo folk.
Jeg har aldrig haft en Volvo, men overvejer at købe en ældre XC90 enten 2,4D eller 2,5 Benzin fra årene 2002-2005. Hvad er det lige jeg skal være ekstra opmærksom på?

Jeg har fundet et par fine eksemplarer i både Diesel samt benzin. De har gået omkring 175000+km og mit behov er omkring 15-20000 årligt.

Har I nogle fif, snedig heder og faresignaler jeg kan bruge?

Kasper.
98931250/info@tannisbycamping.dk
Kasper Wæhrens
Ny bruger
Ny bruger

Eftermonteret NAVI i XC90.

Indlægaf Kasper Wæhrens » ons nov 09, 2011 12:07 pm

Hej Volvofolk.

Er der nogen der har erfaring med eftermontering af navi i XC90 - altså hvor original "idéen" benyttes. Jeg gider ikke have et eller andet siddende som ikke er "Volvo", altså noget tilfældigt Bilka navi. Det skal være således den popper op af instrumentbrædtet som originalen.

Hvor fås dette?
Kan det kombineres med bakkamera evt Ipod/Iphone
Kan man få det brugt?
Er der en hugger der gør mere i Volvo end andre?

Kasper.
Kasper Wæhrens
Ny bruger
Ny bruger

Re: Eftermonteret NAVI i XC90.

Indlægaf Klågem » ons nov 09, 2011 12:42 pm

Kasper Wæhrens skrev:Hej Volvofolk.

Er der nogen der har erfaring med eftermontering af navi i XC90 - altså hvor original "idéen" benyttes. Jeg gider ikke have et eller andet siddende som ikke er "Volvo", altså noget tilfældigt Bilka navi. Det skal være således den popper op af instrumentbrædtet som originalen.

Hvor fås dette?
Kan det kombineres med bakkamera evt Ipod/Iphone
Kan man få det brugt?
Er der en hugger der gør mere i Volvo end andre?

Kasper.

Det kan sagtens lade sig gøre at eftermontere RTI navi (som den hedder inden for Volvo) i bilen og det er ikke det store arbejde. Dog skal den forbi Volvo og have indlæst software efter monteringen.
Du skal kigge mod Sverige hvis du skal have den til en fornuftig pris.
Og ja. det kan kombineres med Bakkamera og ipod
http://www.ebay.de/itm/iPod-Video-Adapt ... 888wt_1130
http://www.ebay.de/itm/Volvo-DVD-Adapte ... 269wt_1139

Disse link er bare en hurtig søgning på ebay.de. Men det fås billigere i sverige. Så bare på med søgebrillerne.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: HJÆLP til køb af XC90

Indlægaf jimDK » tirs nov 15, 2011 15:55 pm

Hej Kasper
Jeg kender desværre ikke selv XC90eren. Men et generelt tip ved bilkøb:

Kør en god tur, check om der er sat fejlkoder.Du kan selv checke om bilen har en fejlkode lagret. Jeg har lavet en lille guide:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ilit=+visa

Hvis du får teksten "DTCS IN VEHICLE" indikerer det at der er lagret en fejlkode, som så kan udlæses med den korrekte fejlkodelæser (PPC eller volvo).

Men den fortæller altså ikke hvilken kode, blot hvorvidt der er en fejlkode lagret.

XC90 har ofte problemer med firehjulstrækket, specielt når de har trukket mange kilo, så hvis bilen ikke har anhængertræk er det et godt tegn :)

Ellers en meget solid vogn, iflg statistikker, og de er jo efterhånden til at finde til under 200.000kr
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf JanDane » ons nov 16, 2011 0:12 am

Jeg havde en 2007 model, der fik nye baghjulslejer efter 65000km og nye forhjulslejer efter 70000. Det er et generelt problem og på mange af de store fora kan du læse om det. Pakdåserne ved lejerne er for dårlige. Volvo kaldte en del hjem og nogle blev byttet ud på udvidet garanti. I mellemtiden er prisen på et leje reduceret - det er et alm SKF leje og det kan skiftes på en halv time. Du kan høre om det er leje- eller dæk støj ved: kør ca 70km/t. Rumler den? hvis ja, drej lidt til begge sider mens du kører. Bliver støjen højere og mindre afhængig af siden du kører til? Hvis ja: lejestøj. Hvis nej: dækstøj. Ellers var min bare en super bil. Automatik gearkasse og ret gode terræn egenskaber. Hvis du skal bruge den i terræn vil jeg anbefale automatgear. Manuelt gear har for stor udveksling så det er meget svært at køre langsomt nok på tværs af plovfurer uden at file på koplingen. Med automatik går det nemmere.
JanDane
XC70 2.4T (B5244T3) 200hk aut. 2002
JanDane
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Kasper Wæhrens » ons nov 16, 2011 20:26 pm

Tak for alle svarene.
Det var alletiders med de koder man kan finde frem til via linket.

Jeg har efterhånden fundet en super fed XC90, den har jo næææsten alt i udstyr, men ingen navi.
Nu har jeg googlet en del på de rti navi, og fundet både vidoe med montage samt div. tilslutningsmuligheder.

Hvor kan man få yderligere hjælp til teknisk support? Er der en her inde der har prøvet at installere?
Det kunne være super sejt at få en navi med mulighed for tv, dvd og bakkamera - men hvilken type skal jeg så have fat i, og hvor? Det behøver ikke nødvendigvis være den "originale" rti, hvis der findes anden der også kommer op af instrument brædtet.

Findes der en "sampak" med ovennævnte?

Er der gode steder i Sverige hvor de er gode til div. udstyr - blandt andet dette?

Kasper.
Kasper Wæhrens
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse