Oliefyr ryger ved opstart - V70 D5 05

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Oliefyr ryger ved opstart - V70 D5 05

Indlægaf rske11 » fre okt 17, 2014 9:51 am

Hej forum

Mit oliefyr ryger kraftigt de første 2-3 min. når jeg starter det op. Herefter er der intet, det varmer og lyder helt normalt. Har læst på nettet, at dette var normalt når man i efteråret begynder at bruge det igen og at det bare er uforbrændt diesel der skal "brændes af". Problemet er dog ikke gået væk og den ryger fortsat lige meget, men kun de første 2-3 min. herefter intet.

Nogle gode bud?
rske11
Bruger
Bruger

Re: Oliefyr ryger ved opstart - V70 D5 05

Indlægaf rske11 » fre okt 17, 2014 16:37 pm

Fandt selv tilfældigt dette svar i en anden tråd:

Re: parkeringsvarmer/oliefyr og kølevæske...
Indlægaf kalby » tors dec 01, 2011 18:00 pm

"Det er et Ardic oliefyr der sidder på volvo'erne. Grunden til at der svinder vand kan være en revnet kedel. Det viser sig ved at vandet svinder når fyret bruges, fordi at revnen åbner sig ved varme. Jeg har selv en D5 med fyr i og det bruger intet vand..
Men... der kan også være en smule luft i systemet hvis maskinen har været tømt helt, og det kan på nogle maskiner være voldsomt svært at få luftet ordentligt ud. Dvs der svinder lidt vand efter et par køreture.
jeg syntes du skal give det en chance, og fylde op med kølervæske til max når bilen er kold, og bruge dit fyr.
Hvis der er en revne i fyret vil det også ryge lidt til at starte med når det tænder op.
Det forekommer uhyre sjældent,da Ardic fyret er helt i rustfrit."

Lyder jo som mit problem - for kan se at den har brugt en smule kølervæske. Dog ikke alarmerende. Nogle inputs?
rske11
Bruger
Bruger

Tilbage til Diverse