Køb af V50 2.4i eller T5 AWD benzin aut. gear ?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af V50 2.4i eller T5 AWD benzin aut. gear ?

Indlægaf mark79dk » fre jan 30, 2015 13:47 pm

Kære Forum,

Jeg er blevet lidt forelsket i Volvo's (gamle) V50 model og jeg søger derfor nu en brugt med aut. gear og benzin.

Jeg har set på en 2.4i summon fra 2006 der har kørt 145.000 i dk (forhandler), men der er også nogle fine i Tyskland med f.eks. T5 og AWD. Da jeg ikke kender så meget til Volvo og slet ikke deres AWD, håber jeg på lidt gode råd i forbindelse med hvad jeg skal vælge.

Jeg har jo absolut ingen brug for AWD under normale danske forhold, men på den anden side, er det jo dejligt at have de dage det sneer, eller på ski-ferien nordpå eller sydpå.
Derfor kunne jeg godt finde på at gå efter en model med AWD, hvis det er rimeligt vedligeholdelsesfrit og ikke gør service osv. væsenligt dyrere.

Ligeledes er en 2.4i jo også sikkert fin, men da en T5 ikke bruger meget extra brændstof, så kunne det da være fedt med en turbo og extra bundtræk.

Lad mig gerne høre om Jeres erfaringer og gode råd :)

Pft,
Mark
mark79dk
Ny bruger
Ny bruger

Re: Køb af V50 2.4i eller T5 AWD benzin aut. gear ?

Indlægaf johqui » man feb 02, 2015 19:15 pm

AWD kan være en en pæn ekstraudgift i vedligeholdelse hvis elektronikken og diverse pumper og koblinger bliver ustabile. Det er en rigtig god ting, hvis man har seriøst brug for det - hvis ikke er det penge og tid ud af vinduet.
Johnny
245 D6 '81
740 Turbodiesel intercooler' 87
940 Turbodiesel intercooler '96
V70 D5 AWD aut. '06
johqui
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 6000

Re: Køb af V50 2.4i eller T5 AWD benzin aut. gear ?

Indlægaf gunsmoke » man feb 02, 2015 20:38 pm

Når man først en gang har kørt med turbo er det svært at undvære bundtrækket og de ekstra hk.
De ekstra hk kan dog koste på forsikringspræmien og måske levetiden, hvis den ikke har været holdt ordentligt.
gunsmoke

Tilbage til Diverse