Kan man få en skive eller andet, så felgen kommer ca 10mm længere ud??
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

VolvoSport skrev:Hej du anonyme bruger
Da Volvo 940serien skifter fra en indpresning på ET20 til ET43 i 1995, er det sikkert det problem du er stødt på. Din bil er helt sikkert med ET43 og de fælge du har købt har ET20. Det vil sige, at de nye fælge sidder hele 23 mm længere inde end de fælge, som passer på bilen.
Du kan selvfølgelig vælge at købe nogle spacere på 20 mm og derved flytte centreringen ud, men det er ikke optimalt og det er kun lovligt, hvis spacerne hører specifikt til fælgen eller det er originale spacere fra Volvo. Og de originale spacere fra Volvo passer ikke på forhjulsnavene.
Mvh Christian

940stor skrev:Hej. Jeg har købt 4 brugte vinterhjul til en 940 fra 95 (en import fra Tyskland). Jeg satte dem på idag - dvs. bagpå gik det fint, men foran går det ikke, da de støder på bremsekaliperne. Det er en allufelg, og der står 6.15.20 på den. Et andet sted står der 60-40.
Kan man få en skive eller andet, så felgen kommer ca 10mm længere ud??![]()
![]()
![]()
![]()

940eren findes originalt med to forskellige skivestørrelser og tilhørende kalibre foran. I følge volvo er skal originale 15" fælge have ET 25 for at passe på. Har du ABS på din bil?Hej. Det er originale fælge. Der står Volvo indstøbt i fælgen. Ham jeg købte dem af havde selv en 940 - årgangen kender jeg ikke.

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster