Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvobrynk skrev:Er der nogen her inde der ved noget om berening af afgiften på biler ældre end 35år.
Jeg vil gerne vide hvordan man bregner det og hvor man finder noget regler og undtagelser

Volvo 243 skrev:Det her med afgifter virker helt forrykt.
Jeg ved ikke hvad de vurderer efter men jeg er ved at få en 760 fra 1990, Ambulance, ind og jeg fatter simpelthen ikke deres vurdering af en evt. salgspris.
De har på forhånd sat afgiften til 12400 kr.
Afgiften skal jo afspejle den pris man kan forvente at få for bilen, men det gælder jo ikke her.
Er der nogen som har betalt afgift af en rustvogn af samme årgang?

Jeg ved ikke hvad de vurderer efter men jeg er ved at få en 760 fra 1990, Ambulance, ind og jeg fatter simpelthen ikke deres vurdering af en evt. salgspris.
Afgiften skal jo afspejle den pris man kan forvente at få for bilen, men det gælder jo ikke her.

Volvo 243 skrev:Jeg skal have den på hvide plader og jeg håber da at jeg kan få den ned i afgift.
Ellers er det jo nsten lettere at flytte adressen til Sverige og bare syne den der. Den er jo stadig på svenske plader.
Mvh Shane

Volvo 243 skrev:Jeg mener jo at afgiften bør afspejle den faktiske værdi som bilen kan sælges for. Jeg mener ikke at der er særligt mange købere til sådan en ambulance, så er mulig vurdering kunne være 10.000 kr med afgift.
Dvs så sige ca max 6000 kr i afgift
Mvh Shane

Volvo4life skrev:Tror du er kommet i kontakt med nogle særlige danske regler. Ambulancer og rustvogne er beregnet til persontransport og har derfor hvide nummerplader.
>snip<
Du skal måske bruge flere pladser siden den ikke skal på guleplader?
Hvad vejer bilen iøvrigt?

Volvo 243 skrev:Jeg mener jo at afgiften bør afspejle den faktiske værdi som bilen kan sælges for. Jeg mener ikke at der er særligt mange købere til sådan en ambulance, så er mulig vurdering kunne være 10.000 kr med afgift.
Dvs så sige ca max 6000 kr i afgift

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 1 gæst