Gennemsyn af bund på 544

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Gennemsyn af bund på 544

Indlægaf jankjerbye » tirs feb 08, 2011 15:35 pm

Hej!

Jeg har måske rodet mig ud i en byttehandel med en 544 fra 69.

Jeg skal op og under den og ha den spidse hammer med for at vurdere hvor meget arbejde der er i at få den synet og på vejen.

Sælger har taget billeder af bunden på den, er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at udpege de steder jeg skal være grundig omkring når jeg tager op og kigger på den. Har aldrig kigget en 544 under bunden før.

Hvis der er nogen der kan forklare det eller ligefrem sætte en rød ring om kritiske steder i Paint ville jeg være meget taknemmelig.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Ser det helt tovlig ud? Jeg har nogle timer til gode hos en dygtig smed og kan selv lappe til husbehov, jeg forventer ikke en rustfri bil, men jeg vil gerne kende "fælderne" på forhånd.

mvh

Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Kronjylland. Postnr: 8990

Re: Gennemsyn af bund på 544

Indlægaf Sander » tirs feb 08, 2011 16:55 pm

Nu har det ikke så meget at sige med en bil på den alder. Men den sidste af PV modellen kørte af samlebånden i 65 Tror den hed G i modelkode
så hvis det er en 69 så har den stået mindst 4 år inden den blev reg. førstegang. Men modellen kan højest være en 1965 model.
Duetten stoppede de først med i 69, pga populariteten.

Ser fint ud. Er det ikke noget med de ruster i støddæmper tårnene i bag
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Ingemann » tirs feb 08, 2011 18:24 pm

De ruster i hvert fald i vangen bagved forbroen, og det kan være ret svært at opdage. Den forreste vange og omkring den (rør) ruster også. Den skal man være ret opmærksom på, da jeg mener at det er der stelnummeret sidder - eller i hvert fald chassisnummeret. Ellers ruster de også nede i vangen ved pedalerne. Det er det eneste, som jeg har lavet på PV'erne, men ellers er det bare frem med lygten og den spidse hammer og starte fra en ende af og gå det hele igennem.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf jankjerbye » tirs jun 21, 2011 13:33 pm

Tak for hjælp med at påpege nogle typiske steder.

Sælger syntes den var så billig at jeg skulle købe den ubeset... jeg ville helst lige ned under den først, men det lykkedes ikke at aftale.

Nu er den sat til salg igen til 4000 kr mere... hmm?? guved om det er noget jeg har sagt?

Jeg kigger lige p.t. istedet på en ældre anløben dame af en 144 i Odense..

mvh

Jan
Brugeravatar
jankjerbye
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Kronjylland. Postnr: 8990

Tilbage til Diverse