Det er ikke kun hvad jeg har læst, jeg har som skrevet selv VX knast og har også kørt 940 med VX3, begge med 531 topstykke, og jeg oplevede det stik modsatte. Derfor søgte jeg på nettet for at finde ud af om jeg var helt galt på den.
Det se ikke sådan ud da jeg kun kan finde tråde med folk der siger at VX3 er bedre i bunden.
Jeg ved at Klågem har haft B23e med VX knast hvor han måtte begrænse den ved 7000 omdr.
viewtopic.php?f=3&t=6746Volvo's forklaring var at VX3 knasten blev lavet til 900 serien, man flyttede den 3 grader for at få en bedre økonomi og en bedre tomgang, til gengæld gjorde man køb på 5 hk.
Nå men nok om det vi er jo forskellige, det er vores biler også alt efter stand osv.
Min trækker helt vildt op til begrænseren sætter ind, så jeg kan kun anbefale VX knasten, men det koster i benzin

Jeg fuldte en Cooper S til dørs ned på motorvejen forleden dag, han gloede noget da der blev ved med at ligge en stor "mursten" i røven på ham.
Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20