Super
Din bil har så nok diversity antenner, en i hver siderude og en i bageste kofanger. Du skal nok tjekke, at kabler og lign. sidder som de skal. Radioen vælger så antennen med den bedste signalstyrke. Antenneforstærkerne til vinduesantennerne sidder bag plastbeklædningen over vinduet, og antennekablerne løber fra nederste bagerste højre hjørne af bilen, der hvor du kan se ned bag klappen, op forbi højttalerne i D stolpen til forstærkerne. Plastbeklædningen over vinduerne er noget besværlig at få af, da du først skal have beklædningen af i bagdørens overkant, derefter beklædningen i dørens to sider som er et stort stykke, som sidder godt fast. Det skal løsnes ved sidevinduerne og derefter trækkes ind mod bilens centerakse. Derefter kan beklædningen over vinduet løsnes. Giv alle samlinger noget kontaktrens, så slipper du for problemer foreløbig.
Da jeg skiftede gasfjedre til bagdøren i min bil, opdagede jeg at antennekablet i den ene side ikke var forbundet med forstærkeren. Jeg sørgede så for, at alt var forbundet korrekt i begge sider samt til antennen i bagkofangeren, og nu kan jeg modtage radio med fuld styrke også de steder i geografien, hvor der tidligere havde været problemer.
Men jeg havde godt nok ikke forestillet mig at din radio ville give de beskrevne symptomer. Hvis du kigger "hidden menus" igennem, vil du finde en menu hvor diversity antennerne kan diagnosticeres.