Køb af V 70 D 5 185

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Køb af V 70 D 5 185

Indlægaf kongsonne » søn apr 11, 2010 8:21 am

Jeg købte en 2002 D5, gået 136kkm, pris 240000kr, privat, sidste år. automatgear, læder med integreret børnesæder(hvilket var et must), telefon, klima, og alt i det andet ekstraudstyr men ikke navigation. Fik lavet stort service kortefter..største udgift var 4 nye dæk og tandrem, inden da havde jeg skiftet alle bremseskiver +klodser da de var slidt under tolerancen. Der blev skiftet to styrekugler og en dieseldyse. han sagde der var skiftet en før. dvs 2 stk på 140kkm, de koste omkring 2500kr pr stk renorveret.

Jeg har lidt problemer med infodisplayet der flimre og således kan være svært at aflæse. En elektonisk fejl der nok bliver umulig at finde.

Ellers er jeg UTROLIG glad for bilen, overvejer ofte hvad andre folk har af undskyldning for at købe en ny KIA til samme pris.

Vi kører 13-14 km/l, infordisplayet dog mere optimistisk, faktisk syntes jeg det er ret upræcist, og lover mig tit over 20km/L ved 80km/t på fartpilot

jeg kiggede bilbasen igennem og ser at flere er stadig tilsalg af dem jeg overvejede. bla andet den her: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 700024.htm
Mener bestemt den stod til 279.900 dengang. Den er altså sat 30.000 ned sidste år, mon ikke han er til at handle med. :D
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1967, Amazon Herregårdsvogn, B20, mindre og mindre rusten som årene går....
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Vissenbjerg

Indlægaf Christian » søn apr 11, 2010 13:19 pm

kongsonne skrev:
Vi kører 13-14 km/l, infordisplayet dog mere optimistisk, faktisk syntes jeg det er ret upræcist, og lover mig tit over 20km/L ved 80km/t på fartpilot

20 km/l lyder da ikke urealistisk såfremt det er aktuelt forbrug ved den givne hastighed. At du så i snit kører 14 km/l set over en masse km., er vel blot et udtryk for at du ikke kun kører 80 km/t på landevej, men også accellererer, decellererer og kører by samt motorvej.

Eller har jeg misforstået dine oplysninger?
Volvo 855 aut., 10/1996, B5252s.
Christian
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Ulrik Friis » søn apr 11, 2010 19:32 pm

kongsonne skrev:
jeg kiggede bilbasen igennem og ser at flere er stadig tilsalg af dem jeg overvejede. bla andet den her: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 700024.htm
Mener bestemt den stod til 279.900 dengang. Den er altså sat 30.000 ned sidste år, mon ikke han er til at handle med. :D

Den kiggede jeg også på i september 2007. Den har ingen fartpilot, men det kan eftermonteres. Men da var den til salg ude i Dragør for ca. 340.000. Den har ikke kørt mange km siden...
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Thomas Bryan » søn apr 11, 2010 19:39 pm

Den jeg har i kiggerten har en udstyrsliste som jeg sjældent har set mage til...

- 5-trins adaptiv automatgear.
- Klimaautomatik (ECC).
- Interior Air Quality System (IAQS)
- Indtræk i select læder, Sport.
- DSTC (ESP)
- Navigationssystem-RTI.
- Elsoltag i glas.
- Regnvejrssensor
- Automatisk niveauregulerring.
- Eljusterbart førersæde m. memory.
- Fartpilot.
- Integreret GSM-telefon
- Fjernbetjent centrallås.

- Parkeringsradar bag
- Elvarme i forsæder.
- Elruder for og bag.
- Bagagerumsnet.
- Armlæn, med kopholder.
- Gearstangsknop i læder.
- Paneler i træ.
- Udetemp. Måler.
- Elsidespejle med varme.
- Make-up spejle m/lys
- højdejusterbare forsæder.
- Justerbart rat.

- Læderrat.
- Splitbagsæde.
- Nakkestøtter ved alle sæder.
- Bagagerumsafdækning.
- Airbag førerside.
- Airbag Passagerside.
- Sideairbags.
- Sideairbags i loft.
- ABS.
- Startspærre.
- Hækspoiler.
- Tagræling.

- Tonede ruder.
- Forlygteviskere.
- Aftagligt træk.
- Volvo letmetalfælge 17"
- Tågelygter for.
- Metallakering.
- Servostyring.
- Dolby Prologic surround system.
- Radio HU-803 RDS 3xCD
- Galvaniseret
- Fuld servicebog.
- Lev. synet.

Jeg tror fakstisk ikke, at den har lygteviskere, men det er vel til at leve med...

Mvh

Thomas
Måske førstegangs Volvo ejer, 1. gang tæller ikke, da jeg aldrig fik plader på en 140 fra 74...
Thomas Bryan
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Thmen » man apr 12, 2010 17:15 pm

Hejsa.
Vores har nøjagtig det samme udstyr som den du kigger på, på nær baksensor...det kunne jeg godt bruge når jeg ved hvordan min kone bakker :D .
Jeg har været spændt på om der ville blive nogen problemer med alt det udstyr (jo mere udstyr=jo mere der kan gå i stykker), men indtil nu er der ikke noget der er gået i stykker. En ting som vi virkelig nyder er elsædet, jeg er temlig høj, min kone temlig lav. Vi bruger begge bilen, da jeg arbejder om natten og hun om dagen. Vi har hver vores nøgle, når så du låser bilen op, så indstiller sæde og sidespejle sig efter hvordan du sidst sad..det er skønt. Desuden har fyret været rigtig godt brugt her i denne kolde vinter (for øvrigt det eneste jeg har fået lavet, da det ikke virkede helt optimalt, pris 3500,-)

Da vi kigge efter en Volvo V70, syntes jeg der var utrolig lidt forskel i prisen på en med en masse udstyr og til dem med basisudstyr, så man kan lige så godt gå efter dem med hele pakken, det er få tusinde kr. i forskel når bilen er brugt, men det er rart med lidt "lir". Det eneste vi ikke rigtig har brugt er Tv`et, men efter der er kommet digital signal virker det heller ikke mere, men da vi fik bilen var ungerne meget imponeret over at vi kunne se fjernsyn i bilen :)

Helt og lykke med bilvalget, vi hører vel hvad du beslutter dig for?

/Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002
Thmen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf kongsonne » tors apr 15, 2010 19:55 pm

Christian skrev:
kongsonne skrev:

20 km/l lyder da ikke urealistisk såfremt det er aktuelt forbrug ved den givne hastighed. At du så i snit kører 14 km/l set over en masse km., er vel blot et udtryk for at du ikke kun kører 80 km/t på landevej, men også accellererer, decellererer og kører by samt motorvej.

Eller har jeg misforstået dine oplysninger?

du har forstået mig korrekt...Men se nu her den anden dag da kørte jeg en motorcykel på omkring 300kg på trailer hjem, ca 150km, lagde mig svarende til lastbilerne, ca 90km/t, da gik jeg 3,9 L/100km i gennemsnit. Der er så 25 km/l med lastet trailer, selv om det kun var 90 km/t syntes det nu for vildt med trailer i så stor en bil med så stor motor og aut.gear. Eller hva?
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » tors apr 15, 2010 21:03 pm

kongsonne skrev:

du har forstået mig korrekt...Men se nu her den anden dag da kørte jeg en motorcykel på omkring 300kg på trailer hjem, ca 150km, lagde mig svarende til lastbilerne, ca 90km/t, da gik jeg 3,9 L/100km i gennemsnit. Der er så 25 km/l med lastet trailer, selv om det kun var 90 km/t syntes det nu for vildt med trailer i så stor en bil med så stor motor og aut.gear. Eller hva?

Forklaringen er at du er blevet trukket af slipstrømmen fra lastbilen. Og derfor næsten kan køre i frigear...
For at ramme det punkt hvor man kan slippe gassen og blive trukket, Skal man stille og roligt køre op bag lastbilen (uden at ramme den :D ) Ca. 25 m. fra kan man mærke noget turbolæns (det rusker fra side til side) Ligeså snart at det holder op er man fanget og kan stille og roligt lette foden fra speederen.
Hvis Hr. og Fru DK kunne lære dette med deres campingvogn ville trafikken glide nemmere. Og samtidig gøre noget for miljøet (de fleste campingvogne skal absolut overhale, Og så sætte farten ned foran os der kører i lastbilen.)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ulrik Friis » fre apr 16, 2010 0:10 am

Thomas Bryan skrev:
Jeg tror fakstisk ikke, at den har lygteviskere, men det er vel til at leve med...

Mvh

Thomas

Det er jeg helt sikker på at den har. Det står i din liste :P . Hvor har du set den?
mvh
Ulrik
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Thomas Bryan » fre apr 16, 2010 10:17 am

Jeg har set den hos DK biler i Nordsjælland.
Måske førstegangs Volvo ejer, 1. gang tæller ikke, da jeg aldrig fik plader på en 140 fra 74...
Thomas Bryan
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Carstens80 » fre apr 16, 2010 14:33 pm

Hej Thomas
Det er ikke fordi jeg ville briste dine drømme om volvoen , men prøv at forhøre dig rundt omkring om der skulle være nogle der kender til denne forhandler, selv hørte jeg for mange-mange år siden at det var en forhandler der fuskede med speedometerne, men det skal så siges til forhandlerens forsvar at det er mange år siden, og at jeg ikke ved om det er den samme mand der har forretningen mere.
Gik lige ind på trustpilot og søgte på ham og der var en anmeldelse.
http://www.trustpilot.dk/review/www.dk-biler.dk

Det at du ikke mener at den har forlygteviskere kan sagtens være rigtig da næsten alle hans biler kommer fra udlandet hvor der er flere lande hvor dette ikke er standardudstyr.
Jeg har selv en gang købt en tysk volvo fra en anden forhandler som minder meget om ham i fredensborg, og der fandt jeg hurtigt ud af at man ikke skulle nævne at det var en importbil når man skulle sælge den igen, da der var mange forhandlere som ikke ville røre ved den, da det er meget svært opspore noget om bilen såsom service & kilometer.

Men bortset fra alt det negative gylle, så syntes jeg at det lyder som en fin veludstyret bil :) og at det måske ville være værd at køre den til en FDM test, eller få en der har forstand på biler til at kikke den igennem for dig inden et evt. køb.
Held & Lykke med dit bilkøb.
Håber ikke at jeg har taget alt glæden fra dig.

//Carsten
Nuværende bil
XC60.AWD 2018.

Tidligere
144 gl 1974 /244 gl 1976 / 745 gle 1986 / 240 turbo 1986 / 850 gle 1995 / 855 gle 1995 /
S80 2001 / xc70 2005 / S80 2007 / S80.V8.AWD 2007 / S60 2011/V60 2011 /XC60 2018
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Ulrik Friis » fre apr 16, 2010 19:31 pm

DK Biler i Fredensborg er reel nok. Hvis bilen har fuld servicebog kan du jo den vej rundt kontrollere km tallet. Nogle tyske biler med 7-8 år på bagen kan sagtens have et "ureallistisk" lavt km tal. Jeg købte min bil hos ham, og mine reklamationer blev lavet prompte og uden bøvl: nye bremser foran, fyret rep. (styrebox skiftet), ny styrestang, ny indmad i v. sidespejl (motor til indstilling, klap-ind-klap-ud, memory), nye clips til rudelister foran (bilen havde fået nye forrude), telefon rep. (en ledning sad i klemme efter rudeskiftet). Han har "egen" mekaniker, dvs. en Volvo mekaniker har en aften-/weekendtjans hos ham. Der var vel rep. for ca. 15.000 kr hvis jeg selv skulle have betalt.

Manipulering af km tallet vil jeg ikke regne for særlig sandsynligt. Det vil kræve et omfattende udstyr og viden om Volvos computere. Du kan købe et nyt DIM (Drivers Information Module - instrumentbordet), og alle oplysninger som du så i det gamle viser sig i det nye, da alle data lagres i bilens centrale computer, CEM (Central Electronic Module), som også snakker sammen med motorstyringen, ECM (Engine Controle Module). Det kan selvfølgelig ikke afvises, at manipulation kan ske, men der er rigtig mange ting der skal falde i hak, før det kan ske. Hvis man har mistanke skal man have bilen koblet op på en VIDA computer, så man kan se bilens historik.

Alle DK Bilers Volvoer er importbiler. Det er muligt at nogle danske Volvo forhandlere ikke vil røre ved dem, men i så fald er det Volvo forhandlerens problem. De svenske værksteder har ikke den slags kvababbelser. Dog vil jeg fraråde Bilia i Nærum. Her har man ikke styr på ret meget.

I Volvos computer i Göteborg findes bilens historik, som kan hentes hvis værkstedet har VIDA og hvis servicen er udført hos et Volvo værksted med VIDA.

Så tjek servicehæftet nøje og bilens tyske registreringsattest. Her skal bilens stamdata findes. Og når du prøver den, så husk at teste alt udstyret.

Lige en bemærkning til Carsten: Der står i udstyrslisten, at der er forlygteviskere, så bilen har forlygteviskere. Den er født med det. Selv laveste udstyrsvariant har det.
mvh
Ulrik
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Carstens80 » fre apr 16, 2010 20:23 pm

Hej Ulrik
Nu er det ikke fordi at jeg vil køre i det men det er faktisk ikke særligt svært at " justere " Km. tallet da der er firmaer i Feks.Tyskland der lever af at køre rundt til kunder, de har simpelt hen alt udstyret med i bilen. Håber ikke at du tror at jeg beskylder DK biler for km fusk ,for det er ikke min hensigt. Ang. forlygteviskerne så er det ikke altid rigtig hvad de skriver på salgssedlen F.eks da jeg solgte min forige S80er så havde den pludslig fået zennon lygter - alarm - samt varme i bagsæder da jeg så den til salg igen :?

//Carsten
Ulrik Friis skrev:DK Biler i Fredensborg er reel nok. Hvis bilen har fuld servicebog kan du jo den vej rundt kontrollere km tallet. Nogle tyske biler med 7-8 år på bagen kan sagtens have et "ureallistisk" lavt km tal. Jeg købte min bil hos ham, og mine reklamationer blev lavet prompte og uden bøvl: nye bremser foran, fyret rep. (styrebox skiftet), ny styrestang, ny indmad i v. sidespejl (motor til indstilling, klap-ind-klap-ud, memory), nye clips til rudelister foran (bilen havde fået nye forrude), telefon rep. (en ledning sad i klemme efter rudeskiftet). Han har "egen" mekaniker, dvs. en Volvo mekaniker har en aften-/weekendtjans hos ham. Der var vel rep. for ca. 15.000 kr hvis jeg selv skulle have betalt.

Manipulering af km tallet vil jeg ikke regne for særlig sandsynligt. Det vil kræve et omfattende udstyr og viden om Volvos computere. Du kan købe et nyt DIM (Drivers Information Module - instrumentbordet), og alle oplysninger som du så i det gamle viser sig i det nye, da alle data lagres i bilens centrale computer, CEM (Central Electronic Module), som også snakker sammen med motorstyringen, ECM (Engine Controle Module). Det kan selvfølgelig ikke afvises, at manipulation kan ske, men der er rigtig mange ting der skal falde i hak, før det kan ske. Hvis man har mistanke skal man have bilen koblet op på en VIDA computer, så man kan se bilens historik.

Alle DK Bilers Volvoer er importbiler. Det er muligt at nogle danske Volvo forhandlere ikke vil røre ved dem, men i så fald er det Volvo forhandlerens problem. De svenske værksteder har ikke den slags kvababbelser. Dog vil jeg fraråde Bilia i Nærum. Her har man ikke styr på ret meget.

I Volvos computer i Göteborg findes bilens historik, som kan hentes hvis værkstedet har VIDA og hvis servicen er udført hos et Volvo værksted med VIDA.

Så tjek servicehæftet nøje og bilens tyske registreringsattest. Her skal bilens stamdata findes. Og når du prøver den, så husk at teste alt udstyret.

Lige en bemærkning til Carsten: Der står i udstyrslisten, at der er forlygteviskere, så bilen har forlygteviskere. Den er født med det. Selv laveste udstyrsvariant har det.
Nuværende bil
XC60.AWD 2018.

Tidligere
144 gl 1974 /244 gl 1976 / 745 gle 1986 / 240 turbo 1986 / 850 gle 1995 / 855 gle 1995 /
S80 2001 / xc70 2005 / S80 2007 / S80.V8.AWD 2007 / S60 2011/V60 2011 /XC60 2018
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Klågem » fre apr 16, 2010 20:38 pm

Jeg har leveret biler fra Tyskland til DK i Fredensborg. Jeg vil helst ikke sige for meget. Meeeeeen . Jeg ville ikke købe bil der.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf kongsonne » fre apr 16, 2010 21:50 pm

Klågem skrev:
kongsonne skrev:

Forklaringen er at du er blevet trukket af slipstrømmen fra lastbilen. Og derfor næsten kan køre i frigear...
For at ramme det punkt hvor man kan slippe gassen og blive trukket, Skal man stille og roligt køre op bag lastbilen (uden at ramme den :D ) Ca. 25 m. fra kan man mærke noget turbolæns (det rusker fra side til side) Ligeså snart at det holder op er man fanget og kan stille og roligt lette foden fra speederen.
Hvis Hr. og Fru DK kunne lære dette med deres campingvogn ville trafikken glide nemmere. Og samtidig gøre noget for miljøet (de fleste campingvogne skal absolut overhale, Og så sætte farten ned foran os der kører i lastbilen.)

nej det er ikke forklaringen. kører aldrig tæt, og ville aldrig gøre det med en motorcykel på traileren...
Thomas Sonne
2002, V70, D5 aut.
1962, 544, B18a
(Og en Lupo....)
kongsonne
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » fre apr 16, 2010 22:09 pm

kongsonne skrev:

nej det er ikke forklaringen. kører aldrig tæt, og ville aldrig gøre det med en motorcykel på traileren...

Læs nu hvad jeg skrev. Det er kun indtil man bliver fanget af slipstrømmen. Derefter slipper man gassen og bliver trukket. Afstanden er nu igen mere end de ca 25 m.
Og dem der siger de aldrig kører for tæt er fulde af løgn. Alle gør det incl. mig selv.
Nu skriver du også at du lagde dig med samme hastighed som lastbilerne. Dvs. at du normalt kører alt for stærkt med trailer :roll:
Trailer på motorvej max 80. Landevej max 70.
Lastbil på motorvej max 80. Landevej max 70

Så ligger man de 8 % oveni som er tilladt at køre for stærkt uden at kunne få en fartbøde. Og så ligger hastigheden på ca 87 km/t på motorvej. Lastbiler begrænset ved ca 87-88 km/t Dog max 90. Så de biler med campingvogn og trailere der overhaler en lastbil ligger i farezonen for klip i kørekort samt bøde. Grænsen ligger på 30%
Bare et lille sidespring til orientering :D
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´