Yep.... det er en s 80 B6284t motor.
Men der er ikke ret meget forskel på de 6 benede motore i s 80, og dem der ligger i en 960
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Volvo4life skrev:Ingemann skrev:Læg mærke til at motoren sidder meget tæt på lodret. Den ligger nemlig skråt i 960'eren. Det er en fed detalje!
Synes nu ikke der er den store forskel. Motoren i 960eren er monteret med 10 graders hældning så vidt jeg husker.
Desuden er det ikke en motor fra en 960er der ligger i Amazonen, men en nyere udgave fra samme familie.

nj skrev:For lige at vende tilbage til emnet: med hensyn til det bedste og nyeste bagtøjsophæng kom det allerede i 1967 årgangen og er dermed også på GT. Til gengæld er der faktisk endnu mindre forskel end der er nævnt på SAE ydelsen i motorerne i disse årgange nemlig.
B18A: 85hk
B18D: 100hk
B18B: 115 hk
NJ

Klågem skrev:Ja. 67´kom med det stærkere/andet baghjulsophæng. stadig med 1 kreds bremsesystem. Nogle modeller havde bremseforstærker.
I 68´kom de så med 2 kreds bremsesystem.
Hgv. kørte kun med det "gamle" baghjulsophæng. Men er efter min mening den fedeste bil.

Klågem skrev:For første gang vil jeg sige... Du tager helt fejl hr småsur.....
Jeg har haft en 67´kvikmodel. Altså 3gears uden bremseforstærker(den der sidder i inderskærmen) den var med B18
Så har jeg haft en 4mdr 68` den havde 2kreds bremsesystem med den lange sorte bremseforsærker
- B20 motor- flade/afrundede knapper til regulering af varmen- Det nye type rat hvor kromranden til hornet nærmest havde form som en sommerfugl. Bilen var altså en tro kopi af en 70´
Det var en 1ejers og alle service samt rep var der papiere på.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster