Skift af klimapumpe V70

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skift af klimapumpe V70

Indlægaf Lasse Kristensen » tors aug 14, 2014 12:52 pm

Hejsa.
Jeg har opdaget at den ene studs til klimaanlægget er knækket... :shock: . Jeg har fundet en hel ny pumpe på Ebay, til en fornuftig pris. Er det noget der er til at skifte selv - ved det er et relativt spørgsmål, men min Haynes har ikke noget om det, og så vidt jeg kan se skal man have den ovenud, dvs. servopumpe og generator skal afmonteres inden. Er dette en korrekt antagelse? Jeg går ud fra at et aut. værksted skal efterfylde væsken osv. Er det måske nemmest at få dem til at skifte pumpen samtidig så?
Jeg går ikke ud fra at man bare kan nøjes med at skifte studsen og efterfylde anlægget. Bilen har alligevel kørt tæt på 400.000 km, og vi vil gerne beholde den flere år frem.
MvH Lasse Kristensen

1997 Volvo V70 2,5T
Lasse Kristensen
Bruger
Bruger

Re: Skift af klimapumpe V70

Indlægaf permand » tors aug 14, 2014 18:27 pm

Din antagelse er rigtig, oppefra og ned, og så find et sted at få fyldt væske på, så kører det igen i mange år
Mvh Per
V60 D3 aut. 2012
V70 170 hk aut. 2006
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 268 75 Tågarp

Re: Skift af klimapumpe V70

Indlægaf Lasse Kristensen » tors aug 14, 2014 20:36 pm

Hejsa.
Okay :). Det er jo hverdagsslideren, så sålænge man ikke bruger klimaet kan man vel godt køre videre? Det lader til den trækker pumpen fint med rundt, men der er jo ikke noget væske i den... Lidt mærkeligt at den studs er knækket, det er svært at se hvad der kan have ramt den, når den sidder puttet inde bagved køler osv.
MvH Lasse Kristensen

1997 Volvo V70 2,5T
Lasse Kristensen
Bruger
Bruger

Tilbage til Diverse