Niveauregulering

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Niveauregulering

Indlægaf granada » tors jul 06, 2006 11:50 am

Hej Forum.

Jeg er ny på dette forum.

Jeg har en Volvo 940 stationcar turbo + fra 1998. Det er en dejlig bil med 165.000 på tælleren og der har stort set aldrig været fejl på den. Alle service overholdt.

Den er med niveauregulering og støddæmperne er blevet lidt utætte. I følge min mekaniker koster et sæt dæmpere 6000 kr (det må være meget originalt). Søger jeg lidt generelt på nettet findes de to dæmpere til omkring 2500-3000 kr i bl.a USA.

Er der nogen forslag til hvor de lettest kan købes (internet via Tyskland, Sverige.......) ?
Findes der en god internet butik med dele (udover www.spare-parts.dk) ?

www.spare-parts.dk har dem til 960´eren såvidt jeg kan se.

Vh. Granada
granada

Indlægaf Volvo4life » fre jul 07, 2006 21:05 pm

Nivomater er sjældent set på 940eren men den er måske campingvognstrækker?

Det er ikke de samme som til 960!

764mkII og 964mkI med multilink bagaksel har nivomater som standard.

964mkII har en anden type bagaksel og nivomater hvis udstyret hermed.

764mkI, 765 og 965mkI har stiv bagaksel og burde have samme type som dine hvis udstyret med niveauregulering.

965mkII har en anden slags.

Jeg leder selv også efter et sæt til min 960mkI og jeg vil give dig ret i af de er betydelig billigere i USA sjovt nok.

Iøvrigt havde jeg før en 760mkI med stiv bagaksel og niveauregulering og her passer de almindelige dæmpere direkte på. Det burde det også gøre på din 940 da det stadig er en standard stiv bagaksel, men du vil måske havde nivomater pga campingvogn? Iøvrigt skal du også skifte fjedere hvis du skifter til almindelige støddæmpere.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Diverse