Min anbefaling af en vida/dice klon sælger.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Min anbefaling af en vida/dice klon sælger.

Indlægaf Strandvaskeren » ons feb 14, 2024 13:23 pm

Halløjsa.

Lad mig lige starte med at sige, jeg har ingen tilknytning til sælgeren, jeg har blot købt et produkt af vedkommende og var imponeret over den indsats sælgeren har lagt i tingene.

Jeg har tidligere været gennem processen med en kinesisk vida/dice klon der aldrig kom til at virke, det var en lang og rodet proces. Efterfølgende købte jeg en Autel MD802 til at ordne fejlkoder, nulstille service intervaller og alt det der, det har været helt problemfrit. Jeg har dog længe ønsket at displayet i min vølle viste km/l i stedet for l/100 km og det kan Autel'en ikke fikse, såee..

Efter lidt søgning på ebay.com fandt jeg https://www.ebay.com/usr/jmdiagnostics, en englænder som sælger vida/dice løsninger. Man kan købe et kabel og selv sørge for en bærbar, man kan købe en brugt bærbar sat op af ham og endelig kan man købe både brugt bærbar og kabel som en samlet pakke. Jeg valgte at nøjes med kablet, som inkl fragt og told fra england kom til at stå mig i 1059 danske kroner. Jeg havde kablet efter 3 dage.

Alt det er der egentlig ikke noget usædvanligt i.

Det usædvanlige var, at jeg et par timer efter købet fik en mail med link til software og vejledninger og hvad ved jeg. Han havde også lagt en færdigkonfigureret .iso fil op - lige til at smide på en usb pen og installere.

Jeg valgte at lave en virtuel maskine på min bærbare, hentede guttens .iso fil og tændte for tingene. Den installerede og genstartede og installerede noget mere indtil jeg havde et fikst og færdigt setup som en virtuel pc på min bærbare, det eneste der manglede var at jeg fortalte min bærbare at den virtuelle pc godt måtte snakke med den usb port kablet sad i.

Ned i bilen med den bærbare, i med kablet og simsalabim, nu viser bilen km/l i stedet for l/100km - plus at jeg kan udlæse fejlkoder og alt det andet der kommer med sådan en vida.

Når jeg læser den feedback sælger har fået af 700+ kunder, så ser det ud til, at han sidder klar med assistance hvis tingene driller, han får masser af tommel op af folk. Jeg har ikke selv benyttet mig af muligheden, tingene virkede i første forsøg for mig.

..og igen, jeg er ikke på provision eller har nogen tilknytning til sælgeren, jeg tænkte bare, at med alle de mere eller mindre funktionelle løsninger man kan prøve lykken med fra Kina, så ville jeg lige melde ind med en succeshistorie.
Hygge..
Thomas
2002 S60 2.4 uden mølle
Strandvaskeren
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 189
Tilmeldt: lør okt 01, 2016 14:37 pm
Geografisk sted: Lidt udenfor Roskilde

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster