Hvis der er fejl på DSTC, så kan jeg vel slukke for det,tænker jeg. Men lyset i knappen reagerer overhovedet ikke, når jeg trykker på den. Det er lige præcis sådan en fejl man har frygtet: Man kan ikke gøre en sk... Det var satme godt det ikke skete midt om natten inde i de svenske vinterfjelde uden mobildækning. Motoren ville ikke starte, så der er kun tilbage at ringe efter Falck.
Hvad kan der være sket?
Falck var en positiv oplevelse. Hurtig reaktion og meget fin service. Det forholdt sig noget anderledes med Bilia i Nærum. Jeg fik at vide af en mildt uinteresseret ung mand, at bilen måske ville blive kigget på næste dag (fredag) ellers tidligt i næste uge (denne uge). Fredag ved 14 tiden (de går hjem tidligt fredag) ringer jeg så til værkstedet for at høre nyt. Det kan bare ikke lade sig gøre at komme igennem til værkstedet. Jeg taler en hel del med pigen i omstillingsbordet, som er sød og flink og som virkelig prøver at hjælpe mig, men igennem til værkstedet kommer jeg aldrig. Pigen foreslår så, at hun kan få en til at ringe til mig, hvilket jo var en glimrende ide. Problemet var bare, at Bilia aldrig ringede.
Jo – mandag kl. 11 ringede Christian, fordi der lå en seddel om at han skulle ringe. Men da havde jeg om morgenen efter megen bøvl endelig fået fat i Katja fra værkstedet, som først fortalte mig, at de ikke kendte min bil. Så blev jeg jo lidt nervøs. Hun ville så undersøge det nærmere, hvilket hun også gjorde og ringede tilbage og fortalte mig, at den holdt på værkstedet, og at man var gået igang med at fejlsøge på den i fredags, men ham der var begyndt på det var så syg om mandagen, så de vidste ikke, hvor langt han var nået. Som sagt var det om morgenen, så senere på dagen ved 15.30 tiden, ville jeg gerne vide noget mere. Det viste sig pløkumuligt. Jeg prøvede mange gange, men hver gang endte jeg med at sidde og lytte til pausemusikken. Igen gjorde pigen i omstillingen hvad hun kunne, incl. at jeg skulle ringes op, men det nyttede altsammen ikke noget, værkstedet var simpelthen umuligt at komme i forbindelse med. Og de ringede ikke tilbage. Det opkald får jeg nok i morgen engang
Jeg forlanger ikke at Bilia skal smide, hvad de har i hænderne, når jeg tropper op med min havarede bil, men de burde afsætte ressourcer til at tale med kunderne. Jeg har endnu ikke fået min bil, og jeg kan jo ikke afvise, at jeg får den igen i topform. Det forventer jeg faktisk, at den er, når de har fundet og udbedret fejlen, men jeg forventer først at blive kontaktet inden de begynder at bruge løs af mine penge. Men min skepsis er godt nok blevet vakt: Hvad har de egentlig styr på hos Bilia i Nærum?