Dårlig bil og Bilia i Nærum

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Dårlig bil og Bilia i Nærum

Indlægaf Ulrik Friis » man nov 24, 2008 23:32 pm

Under stille og rolig kørsel går bilen bare i stå. Den viser fejlmeddelelser i kørecomputer displayet: "Antiudskridningssystemet skal serviceres" og "Elsystemet skal serviceres". Urvisningen så også mærkelig ud. Jeg tænder advarselsblinket, men derfor dytter folk alligevel og jeg får sgu også fingeren, selvom der er god plads til at køre udenom.

Hvis der er fejl på DSTC, så kan jeg vel slukke for det,tænker jeg. Men lyset i knappen reagerer overhovedet ikke, når jeg trykker på den. Det er lige præcis sådan en fejl man har frygtet: Man kan ikke gøre en sk... Det var satme godt det ikke skete midt om natten inde i de svenske vinterfjelde uden mobildækning. Motoren ville ikke starte, så der er kun tilbage at ringe efter Falck.

Hvad kan der være sket?

Falck var en positiv oplevelse. Hurtig reaktion og meget fin service. Det forholdt sig noget anderledes med Bilia i Nærum. Jeg fik at vide af en mildt uinteresseret ung mand, at bilen måske ville blive kigget på næste dag (fredag) ellers tidligt i næste uge (denne uge). Fredag ved 14 tiden (de går hjem tidligt fredag) ringer jeg så til værkstedet for at høre nyt. Det kan bare ikke lade sig gøre at komme igennem til værkstedet. Jeg taler en hel del med pigen i omstillingsbordet, som er sød og flink og som virkelig prøver at hjælpe mig, men igennem til værkstedet kommer jeg aldrig. Pigen foreslår så, at hun kan få en til at ringe til mig, hvilket jo var en glimrende ide. Problemet var bare, at Bilia aldrig ringede.

Jo – mandag kl. 11 ringede Christian, fordi der lå en seddel om at han skulle ringe. Men da havde jeg om morgenen efter megen bøvl endelig fået fat i Katja fra værkstedet, som først fortalte mig, at de ikke kendte min bil. Så blev jeg jo lidt nervøs. Hun ville så undersøge det nærmere, hvilket hun også gjorde og ringede tilbage og fortalte mig, at den holdt på værkstedet, og at man var gået igang med at fejlsøge på den i fredags, men ham der var begyndt på det var så syg om mandagen, så de vidste ikke, hvor langt han var nået. Som sagt var det om morgenen, så senere på dagen ved 15.30 tiden, ville jeg gerne vide noget mere. Det viste sig pløkumuligt. Jeg prøvede mange gange, men hver gang endte jeg med at sidde og lytte til pausemusikken. Igen gjorde pigen i omstillingen hvad hun kunne, incl. at jeg skulle ringes op, men det nyttede altsammen ikke noget, værkstedet var simpelthen umuligt at komme i forbindelse med. Og de ringede ikke tilbage. Det opkald får jeg nok i morgen engang :D.

Jeg forlanger ikke at Bilia skal smide, hvad de har i hænderne, når jeg tropper op med min havarede bil, men de burde afsætte ressourcer til at tale med kunderne. Jeg har endnu ikke fået min bil, og jeg kan jo ikke afvise, at jeg får den igen i topform. Det forventer jeg faktisk, at den er, når de har fundet og udbedret fejlen, men jeg forventer først at blive kontaktet inden de begynder at bruge løs af mine penge. Men min skepsis er godt nok blevet vakt: Hvad har de egentlig styr på hos Bilia i Nærum?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs nov 25, 2008 0:28 am

Jeg kan kun tilføje, at Katja altså er en rigtig dejlig reservedelspige! Næste gang du får hende i røret, så spørg lidt til hendes gamle 240 Turbo - om ikke hun savner den!?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Bilia

Indlægaf Klågem » tirs nov 25, 2008 7:45 am

Nu kan jeg som tidligere pladesmed hos Bilia Nærum godt tillade mig at sige nogle ting.
I 1999 var der rigtigt god kundeservice og et godt arbejdsmiljø hos Bilia.....Men så begyndte svenskerne at blande sig i 2000 og det blev til en fabrik. Dvs. at nu hed jeg pludselig ikke mit navn mere på stempelkort men et nr.
Det samme med kunderne... Det var ren produktion. Kunderne kunne være heldig at se deres bil igennem ruderne til værkstedet..
De fik en hel ny tlf.omstilning da de begyndte at lege med Ford. Og siden den dag er det næsten som at ringe til SKAT dagen efter selvangivelsen er kommet på gaden.
Ok. det er ikke kun ris det hele. For de ansatte på værkstedet og reservedelsfolkene er veluddannet og dygtige. Men forstå også deres problem... Der kommer en bil med Falck. Og der kommer 2 med dansk autohjælp... Hr. danmark kommer også med sin bil i løbet af natten.... og ikke en eneste af disse 4 biler er der sat tid af til. Ja. de har manskab til akut. men 4 biler er for meget til akutopgaven. Så de må tage dem i rækkefølge... Den mek. der arbejder på din bil går hen og bliver syg.. Det udsætter din bil en del. Da en ny mek. skal finde ud af det samme som den tidligere mek. gjorde.. Og ja. de har tidligt fri om fredagen... Hvem har ikke det.. Nu ved jeg ikke hvad du laver af arbejde... Men du har også fri på et tidspunkt og det er de færreste der tager sig arbejde med hjem til familien..
Et godt eksempel... Hos Bilia fik vi altid at vide at vi skulle være høflige over for kunderne-Indtil de blev personlige. Vi havde en skadet bil (noget front-skærm-kofanger etc.) Bilen kom om tirsdagen.. Den skulle takseres(taksatoren kom først om onsdagen) Om onsdagen røg bilen til maler. (han skal normalt bruge 2-4 dage på at male dele osv.) Torsdag sidst på dagen hang kunden i telefonen og forlangte at hans bil skulle være færdig om fredagen.... Vi prøver selvfølgelig alt hvad vi kan få at få bilen færdig... Men vi fik bilen tilbage fra maleren fredag kl. 13.00 sammen med de 3 andre biler der var bestilt tid til. Sved på panden for at nå det hele. (det skal også laves ordentligt) Kl 14,00 stod ham gutten med frontskaden pludselig i værkstedet og spurgte temmeligt surt hvorfor hans bil ikke var færdig endnu, han skulle jo bruge den..
Jeg kunne ikke andet end at svare høfligt og sige at han kunne jo se at der var flere biler der skulle samles efter en skade.
Så begyndte han med at jeg kunne da bare lade dem være og komme i omdrejninger med hans bil. Igen i en temmelig bestemt tone. Jeg prøvede igen at forklare ham at fru Jensen havde bestil tid til hendes bil for 14 dage siden og derfor havde førsteret. Kl. nærmede sig de 14,45 og så begyndte han med at så måtte jeg arbejde over så hans bil kunne blive færdig.. Det kan jeg ikke svarede jeg. For jeg skal hente børn.. Så faldt bomben da kunden sagde ordret... Jeg vil da skide din familie et stykke... Min bil skal være færdig i dag.. Så var det pludselig personligt og han fik den ret retur.. Det er sgu ikke mig der har smadret din bil. Så smed jeg værktøjet og smuttede ned til værkstedchefen og fortalte ham det. han overtog så derfra.. Uheldigvis viste det sig at kofangeren var forkert.. Så der skulle bestilles en anden hjem.. Den var desværre i restordre så der gik næsten 14 dage før manden med den sure mine fik sin bil....

Så prøv at sætte dig i værkstedets sted.. Kom i banken fredag kl. 16,02 og der er lukket. Bilka lukker kl. 20,00 og værkstedet lukker kl 15,00 :?
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Det skal ikke være Bilia næste gang.

Indlægaf Ulrik Friis » tors nov 27, 2008 23:36 pm

@ Hr. Småsur: Katja er et opdigtet navn.

@Klågem: Nu er det ikke de enkelte medarbejdere, jeg er ude efter, men de er, om de vil det eller ej, eksponenter for hvad der forgår i butikken Bilia. Det er Bilia som virksomhed, der ikke har styr på tingene, når en værkfører kan fortælle mig, at det er ikke en fejl, de har set før, og at der kan gå fra 1 til 5 dage før de har fundet fejlen. Enten fordi de ikke ved, hvordan man gør og derfor skal bruge min bil til at lære det, eller fordi de har planlagt mekanikerens arbejde således, at han ikke har tid til at tage sig af min bil. Hvad der end er årsagen er det dybt utilfredsstillende for mig som kunde. Bilia er stor nok til at kunne planlægge med en akut modtagelse, man må jo have en statistik, der kan fortælle, hvor mange uanmeldte besøg man får dagligt.

Iøvrigt kunne jeg ikke ringe op til Bilia værkstedet. Jeg ved snart ikke hvor mange gange jeg prøvede, den eneste måde jeg kunne komme i kontakt med dem på var ved at lægge en besked i omstillingen, hvorefter jeg blev ringet op. Der kunne godt nok gå lang tid fra beskeden blev lagt til jeg fik opringningen, men jeg oplevede da også at blive ringet op et kvarter efter. Men det var virkelig fortvivlende at der gik fra torsdag til tirsdag uden at der var bare den mindste smule fremdrift i sagen. Det skal ikke være Bilia næste gang.

Værkførerens udtalelser eksemplificerede for mig alle fordommene om det uduelige værksted. Jeg ringede til FDM og klagede min nød, og her anbefalede man mig at finde en god autoelektriker. Jeg har derfor flyttet bilen til et andet - uautoriseret - værksted, hvor man har, hvad der skal til af måleudstyr og viden.

Da bilen så blev sat af ved det nye værksted ringede mekanikeren og fortalte, at bilen skam godt kunne køre, men nu ville han lige tage en god lang køretur i den for at tjekke den. Bilia havde slettet fejlkoderne, så de kunne ikke udlæses. Nå, det korte af det lange, da jeg hentede bilen gik den igen i stå - 200 meter fra min indkørsel. Og så var der fejlkoder. Nu har værkstedet noget at arbejde med. Nu må jeg se, hvad de finder ud af.
mvh
Ulrik
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Klågem » fre nov 28, 2008 0:06 am

Hvis du nærlæser det jeg har skrevet mellem linierne.. Så vil du måske også forstå at jeg ikke anbefaler fabrikken Bilia til nogen.. Jeg ved også at de sidste mange år er de ansatte flygtet fra fabrikken.
Og ja. deres tlf. er noget lort. Derfor har jeg også sørget for at få nr. til den direkte linie til reservedelsfolkene. For der er Kurt og hab er en af de gamle i faget der ved hvad det drejer sig om..
Den med Katja var god. For jeg kender hende sgu ikke. Og slet ikke i reservedelene. Der var Rene. kurt kim og Niels. i de år jeg var der
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Re: Det skal ikke være Bilia næste gang.

Indlægaf Hr. SmåSur » fre nov 28, 2008 1:32 am

Ulrik Friis skrev:@ Hr. Småsur: Katja er et opdigtet navn.

Klågem skrev:Den med Katja var god. For jeg kender hende sgu ikke. Og slet ikke i reservedelene. Der var Rene. kurt kim og Niels. i de år jeg var der

Aha, tja - men i "gamle" dage var Katja ansat i reservedele ved Volvo i Avedøre - så jeg troede såmænd blot, at hun var rykket til Nærum, her da Avedøre blev lukket.

Men det glæder mig da, at sådan et par PMS tudeprinsesser kan finde glæde ved at tro at de kan jorde andre! :)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Re: Det skal ikke være Bilia næste gang.

Indlægaf Klågem » fre nov 28, 2008 9:19 am

Hr. SmåSur skrev:
Men det glæder mig da, at sådan et par PMS tudeprinsesser kan finde glæde ved at tro at de kan jorde andre! :)

Det skal du da vist være den sidste til at sige.
Avedøre.... Det er da vist mange år før at du flyttede ind på plejehjemmet :lol:
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » fre nov 28, 2008 11:41 am

Ahh... Brøndby er mere korrekt..

Plejehjem?? Hold da op, nej da! Jeg er ikke gammel-sur!
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Indlægaf Carstens80 » fre nov 28, 2008 18:04 pm

Er der stadig volvo folk ansat hos volvo ??

Jeg har tit skulle have fat på en volvo mand, og dem som jeg kom i kontakt med, kom alle sammen fra ford og vidste ikke en disse om noget som helst :evil:
Det er næsten som at gå i silvan og man kontakter en salgsmedarbejder for at få et råd og hvad er så standard svaret ØHHHH det ved jeg ikke noget om prøv at spørg i informationen.

Ta jer sammen Volvo
Nuværende bil
XC60.AWD 2018.

Tidligere
144 gl 1974 /244 gl 1976 / 745 gle 1986 / 240 turbo 1986 / 850 gle 1995 / 855 gle 1995 /
S80 2001 / xc70 2005 / S80 2007 / S80.V8.AWD 2007 / S60 2011/V60 2011 /XC60 2018
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Klågem » søn nov 30, 2008 20:07 pm

Hr. SmåSur skrev:Ahh... Brøndby er mere korrekt..

Plejehjem?? Hold da op, nej da! Jeg er ikke gammel-sur!

Hehe.. Det sagde jeg heller ikke.
Øh. Hvis du kigger omkring 500 indlæg tilbage, Finder du også et sted hvor jeg har skrevet at du ved sindsygt meget om Volvo. Specielt de ældre... Jeg kender dig ikke- Men engang imellem minder du mig om en af de 2 herrer fra filmen "gamle gnavne mænd"
Vi er nok lige stædige og påståelige begge 2 og derfor slår det engang imellem gnister. Men der menes jo ikke noget dødsalvor i det. (ihvertfald ikke fra min side)
Men jeg vil da være en af de første til at ønske dig og din familie en rigtig god Volvo(h)jul
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ulrik Friis » søn nov 30, 2008 21:02 pm

Jeg har ikke prøvet andre aut. Volvo værksteder end Bilias i Nærum, så min erfaring er ikke ret stor. Men det er helt sikkert, at jeg ikke sætter mine ben hos Bilia igen. Og jeg vil også forsøge at udbrde min oplevelse til andre end her i Volvosnak.

Man kan ikke afvise, at der skjuler sig nogle Volvofolk hos Bilia.

Da bilen stoppede anden gang, udlæste jeg fejlkoderne fra bilen på min PPC Diagnostic og tjekkede dem af i VADIS, og den fejl, der helt åbenbart sprang i øjnene var fra en føler på knastakslen. Her sagde VADIS nemlig, at motoren ville slukke, hvis der kom en fejl fra den. Det samme fandt værkstedet frem til. De kunne så måle på føleren, at den var defekt, og føleren på krumtappen var også defekt. To nye følere blev bestilt hos Volvo, som fredag leverede to forkerte følere. Ak ja, det har næppe været Katja der forestod den ekspedition, måske får jeg bilen igen på mandag.
mvh
Ulrik
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo4life » man dec 01, 2008 22:07 pm

Har fortalt min historie om Bilia før, men kort fortalt så tror jeg aldrig jeg kommer der igen. Hos Bilia på Amager er service og korrekt udført arbejde ikke noget man kender til hvadenten det er en Ford eller Volvo man afleverer. Har aldrig følt mig så dårligt behandlet som hos dem. Skal dog påpege at deres reservedelsmand er meget flink og hjælpsom, men desværre ikke kender det store til volvo (endnu).

Har kommet en del hos Bilia i Brønby, men synes at servicen er faldet og ligegyldigheden hersker på stedet. Efter den sidste flytning blandt Bilias afdelinger/personale tror jeg desværre ikke jeg kommer der mere.

Generelt vil jeg også påpege at det er umuligt at ringe til værkstedet og de også har meget svært ved at ringe tilbage.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Hovn » man dec 08, 2008 20:35 pm

Og her er jeg så nød til lige at holde med Hr. Småsur. Jeg kender nemlig også Katja.

Ikke personligt, men alligevel.

Flot pige med langt mørkt hår. Ihvertfald dengang. Interesser sig for Volvo og heste. Familien var vist alle Volvofolk.
Hovn
V60 T6 Recharge samt 240SE
Brugeravatar
Hovn
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Herlufmagle

Tilbage til Diverse