Tårnstiver

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Tårnstiver

Indlægaf Peter_C » ons sep 30, 2009 22:08 pm

Hej i kloge hoveder

Jeg gik og spekulerede på om en almindelig bil mon ville kunne drage nogen nytte af at få monteret en tårnstiver.
Grunden er at jeg havde min S70 oppe på donkraft, og så i den forbindelse hvormeget sådan en karosse kan vride sig.
(Det vidste jeg jo egentlig godt i forvejen ... nu var det bare lige det der fik mig til at tænke på tårnstiver)

Sådan en 12 år gammel S70 er er vel næppe blevet stivere i løbet af årene, og jeg synes også der er en del karosseriknirken når man kører på f.eks. hullet grusvej.

Så var det jeg tænkte om man rimeligt nemt og billigt kunne gøre lidt for at forbedre den gamle bil.

Er der nogen der har erfaringer, eller måske bare en mening om, hvormeget tårnene "flexer" under almindelig brug (og altså ikke decideret race) og vil man kunne mærke hvis man stiver dem af, eller vil eneste mærkbare ændring, være de mangende kroner i pengepungen ?

Anyone ?

MVH Peter C:
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Tårnstiver

Indlægaf Balder » tors okt 01, 2009 0:59 am

jeg kan siger so meget , at du slet ikke genkender bilen efter at have monteret tårnstivern... det burde været fabrikstmonteret fra starten!

Mvh Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Volvo4life » tors okt 01, 2009 22:25 pm

Balder skrev:jeg kan siger so meget , at du slet ikke genkender bilen efter at have monteret tårnstivern... det burde været fabrikstmonteret fra starten! Mvh Balder

Har lige et spm vedr montering. Er det nødvendigt at spore bilen bagefter? Andre ting man bør vide?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Balder » fre okt 02, 2009 3:44 am

jeg har ikke sporet den bagefter , men har heller ikke kørt så meget inden jeg skiftet til nye bærarmer og oehlins og da bliv bilen sporet. men vis den står i midten skulle det egentlig ikke være nogen problem.

vis de er fra interesse kan jeg skaffe original volvo til ca. 1000 dkk (ved ikke om de har den stadigvæg)

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Tilbage til Diverse