Service i Flensborg

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Service i Flensborg

Indlægaf Thmen » ons okt 14, 2009 17:12 pm

Hejsa.
Er der nogen der har erfaringer med at få lavet service på bilen i Flensborg?
Jeg fandt dette link: http://www.nehrkorn.de , men ved ikke rigtig noget om prisen, kvaliteten osv.
Jeg har bestilt 260000 km service til min volvo V70 D5 årgang 2002 hos volvo i Århus, de skal have 4400 kr, det er vel ok.
Jeg tænkte bare, når den engang skal have ny tandrem, så kunne der måske godt være penge at spare ved at køre til flensborg.
Vi har familie i Åbenrå, så for lige at smutte til flensborg med bilen i forbindelse med et familiebesøg betyder jo ikke noget, hvis man kan spare lidt gryn i disse finaskrisetider:-)

På forhånd tak.

Hilsen Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002
Thmen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Service i Flensborg

Indlægaf Ulrik Friis » tors okt 15, 2009 13:43 pm

Det lader til de forstår dansk, så jeg ville da skrive til dem og spørge hvad det koster. Hvis du samtidig spørger om det er i orden, det de laver, så vil jeg vædde med de svarer ja. Du kan risikere at det er helt OK både i Århus og Flensborg - og det modsatte. I Århus har du imidlertid det danske retssystem til at hjælpe dig, hvis du bliver snydt. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i Tyskland.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Thmen » tors okt 15, 2009 16:43 pm

Hejsa.
Mht. kvaliteten, så kender jeg også godt svaret hvis jeg spørger volvo i flensborg, det var også derfor jeg gerne ville vide det fra noget på dette forum som har prøvet at bruge volvo i flensborg.
Mvh Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002
Thmen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Digi » fre okt 16, 2009 7:25 am

kører selv derned i Januar 2010 med min V70, da mit sidste service i DK kostede næsten 7000 og der blev dælme ikke lavet ret meget (havde da kørt 30000km)

har en kollega der var til service dernede i sommers med en V70 2,5T AWD fra 2003, og hun var meget tilfreds med det, bilen gennemgåes med kunden på en lift inden de går igang, og allerede der får man en ca pris.

så jeg gir det en chance
Superbruger

Indlægaf johnson » fre okt 16, 2009 14:35 pm

Det ville dog være rart, at vide hvor man står i, forhold til tysk købelov, hvis det ikke holder det de laver. Hvad med garanti på reparationen og selve reservedelene - nogen der ved noget om det?
johnson
Superbruger
Superbruger

Indlægaf kimmer » fre okt 16, 2009 16:57 pm

johnson skrev:Det ville dog være rart, at vide hvor man står i, forhold til tysk købelov, hvis det ikke holder det de laver. Hvad med garanti på reparationen og selve reservedelene - nogen der ved noget om det?

Du står sikkert på samme måde som ved et dansk firma angående reklamation. Men hvad skulle der være i vejen ved at et tysk autoriseret Volvo værksted anvender samme originale reservedele som danske autoriserede værksteder :!:
Jeg ville ikke betænke mig over at anvende Volvo i Flensborg. Dog ville jeg lige skulle ligge 2xbro, benzin tur/retur fra Næstved, forplejning og grænsehandel oven i prisen.....skal nok være et af de store serviceeftersyn før der er mange penge at spare.
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf SølvVilly » lør okt 17, 2009 7:51 am

Jeg overvejer også service, eller større reparationer, i Flensborg trods det, at jeg bor i Århus.
Så hvis nogen har erfaringer med f.eks. Nehrkorn hører jeg det gerne.

Her er hvad jeg selv ved/har undersøgt:

Audi-folket anbefaler varmt det autoriserede audiværksted i Flensborg og andre steder. (audiclub.dk/forum).
De taler især om, hvor mange penge de kan spare, men jeg har intet kunne finde direkte om garanti og købelov i forhold til en dansk kunde.

Ved at søge på google har jeg fundet hjemmesiden vaerkstedsagenten.dk. Han hører hjemme i Randers og formidler kontakt til autoriserede værksteder i Nordtyskland. Afregning foregår direkte mellem dig/mig og det pågældende værksted. På hjemmesiden skriver han "Garanti : Værkstedets garanti knytter sig til det enkelte bilmærkes politik".
I en pressemeddelelse fra juni 2006 skrives der: "Efter en foretaget reparation udsteder værkstedet fakturaen direkte til bilejeren og ikke gennem http://www.vaerkstedsagenten.dk. Det betyder, at værkstedet står inde for garantien, som er lige så god som hos et dansk værksted.Hvis bilejeren efterfølgende opdager, at værkstedet har lavet en fejl, skal justeringen af fejlen ske for det tyske værksteds regning".

Man kan uforpligtende forespørge om service m.m. hvilket jeg har gjort pr. mailformular.

Jeg har også lige mailet til Nehrkorn i Flensborg og spurgt direkte til, om købelovs- og garantiforhold er de samme for en dansk som en tysk kunde (statsborger), hvis noget skulle gå galt i fb. med reparation.

Når der kommer svar, siger jeg til.

Venlig hilsen
Bo
(V70, model 2000, årg. dec. 99)
SølvVilly
Bruger
Bruger

Indlægaf Michael_Kristensen » lør okt 17, 2009 10:50 am

Hej,

Jeg fik pris på 280.000 km service til min V70 D5 2005 hos Volvo i Flensburg til 2900 Kr. og gennemskyldning/olieskift på geartronicgearkassen til 1900 kr.

Har købt reservedele i Flensburg til billige penge. Kender ingen der er mere patentlige en tyskerne, så jeg ville ikke være nærvøs.

Min svigermor bor dog i Vesterås i Sverige, og da de er lidt billigere end tyskland, får jeg servicen lavet deroppe når vi alligevel er der.
------------------------------------------------------
Michael Kristensen

Volvo XC60 D5 AWD Aut. 2015
Volvo XC90 D5 AWD man. 2009
Michael_Kristensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf SølvVilly » tirs okt 20, 2009 8:08 am

Hej igen.

Så kom der svar fra Nehrkorn i Flensborg. (Autoriseret Volvo m.m.).

Ralf Strysio fra kundetjenesten i Volvo-delen svarer, at "garantibetingelserne for udførte arbejder er ens for tyske og danske kunder. Fabriksgarantien lige så".

Det lyder jo godt.

Der er stadig ikke svar fra Vaerkstedsagenten.dk, men det kunne som sagt godt tage nogle uger.

Venlig hilsen
Bo
SølvVilly
Bruger
Bruger

Indlægaf Shadows » tirs okt 20, 2009 9:07 am

HUSK, at hvis man får eller eller lejer en lånebil af værkstedet i f.eks. Tyskland, så må man ikke lige køre op og hilse på familien i Åbenrå i bilen på de tyske plader. Det selvom man har en aftale med værkstedet om at det kun er i nogle timer mens ens bil bliver serviceret.

Det takket være nogle superemsige embedsmænd, der ikke kan finde ud af håndtere et værkstedsbesøg, som noget kortvarigt brug af en bil på udenlandske plader.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Kristian Emil » man okt 26, 2009 10:44 am

Hejsa
Jeg får selv lavet alle service og reparationer hos volvo nehrkorn i flensborg på min volvo v70 2.4 140 ´02 og der har aldrig været noget at komme efter.
Efter hver reparation bliver bilen afleveret nyvasket, og priserne er i´hvertfald fair.

Multirem incl remstrammerhjul 180 euro
Anhængertræk (fast kugle ) incl montering 690 euro
120000 km service incl udskiftning af alle viskerblade 535 euro.

jeg har lavet en forspørgelse på 140000 km service og udskiftning af tandrem og det ligger på ca 900 euro.

Min kollega har en renault megan 1.5 diesel og min nabo har en peugout 307 og de får begge lavet alle deres reparationer og service hos autoriserede forhandler i flensborg, og når vi samligner priser så er det faktisk næsten samme pris på service på de 3 mærker.
Kristian Emil
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf SølvVilly » man nov 09, 2009 7:44 am

Hej igen.

Jvf. mine indlæg ovenfor: jeg havde også en forespørgsel via vaerkstedsagenten.dk.

Den 25/10 kom der svar :
jeg havde forespurgt et årligt eftersyn på en v70 årg 99, model 2000 = inkl. løn og materialer, ca. 1995,- kr.

og jeg havde forespurgt på skift af kobling: ca. 5500,- kr. inkl. udrykkerleje, inkl. løn og materialer.

Han skriver ikke hvilket værksted der er tale om. Men det er alle i det nordligste Tyskland.

venlig hilsen
Bo
SølvVilly
Bruger
Bruger

Indlægaf Kristian Emil » søn dec 27, 2009 17:14 pm

Så har volleren lige været til 140000 km service og fik skiftet tandrem..
Pris hos volvo nehrkorn i flensborg 742 euro....
Kristian Emil
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Digi » man jan 18, 2010 9:19 am

Digi skrev:kører selv derned i Januar 2010 med min V70, da mit sidste service i DK kostede næsten 7000 og der blev dælme ikke lavet ret meget (havde da kørt 30000km)

har en kollega der var til service dernede i sommers med en V70 2,5T AWD fra 2003, og hun var meget tilfreds med det, bilen gennemgåes med kunden på en lift inden de går igang, og allerede der får man en ca pris.

så jeg gir det en chance

SÅ har jeg været til service, 90000km / Service 3 (bil dog kun kørt 45000)
service pris incl ny bagrude visker = 305,-euro :D Niiiice

god service, der gennemgår bilen på lift sammen med én, inden service sættes igang, og kommer med
et ca pris tilbud, og når service så er slut, får du en skinnende ren bil leveret igen :P
Superbruger

Indlægaf Thmen » man jan 18, 2010 15:25 pm

Hej.
Det lyder som om, at alle der har været i Flensborg er tilfredse. Jeg har bestemt at vores skal der ned når den skal have lavet næste service.
Tak for de gode indlæg.

Hilsen Thomas
Volvo V70 D5 aut. 2002
Thmen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Næste

Tilbage til Diverse