"Lyde..."

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

"Lyde..."

Indlægaf LarsV » søn mar 14, 2010 21:09 pm

Halløjsa der

Vi har en super dejlig V70 fra 2000 (men 2001 model, fra slutningen af 2000), når bettemor sidder som co driver, så siger hun det lyder som om der sidder en gammel Canon bubbeljet (blækprinter) inde i instrumentbordet, lige over hanskerummet, det er ikke en konstant lyd, men kommer af og til (og jeg kan altså ikke hører det :roll:, ej heller med hørerapperaterne i)... nå men spørgsmålet er selvfølgelig, hvad er det :?:, jeg går ikke ud fra at det er en eller anden blækprinter der sidder der og udskriver servicerapporter (der kommer heller ikke noget papir ud :lol: ) :lol: :lol:, nogen der har et bud :?: .

Det samme er lige når vi har sat i gang, så kommer der også en lyd fra "et eller andet sted", det lyder nærmest som en kort "kronk" og så hører man ikke mere til det, ikke fordi jeg har på fornemmelsen at der er noget galt, men bare nysgerrig for at vide hvad det er.

Lars
LarsV
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: "Lyde..."

Indlægaf Sander » man mar 15, 2010 10:41 am

Kan der på en eller anden måde være kommet en mønt ,kuglepen eller andet ind bagved. Via luftdyse. hul i handskerum mv. Det har sådanne ting det med at gøre. Man opdager ikke det er forsvundet, medmindre tingene kan komme til og rasle rundt der hvor de lander. Der er mange der har prøvet at døje med en lyd gennem længere tid og så ved en service eller andet hvor mekanikeren skal ind bagved, dumper der en dims med på bundmåtten og efterfølgende er lyden væk.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf LarsV » man mar 15, 2010 20:05 pm

Tak for svar, jeg kan ikke svare dig på det, vi har ikke haft bilen så længe, men mystisk lyder det 8)
LarsV
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Lass » man mar 15, 2010 22:02 pm

Er det ikke bare klima anlæget der åbner og lukker for de forskellige spjæld i kan høre?
Lass

Indlægaf Jes » man mar 15, 2010 23:10 pm

Hej

Din "canon blækprinter" er sandsynligvis luftspjældene i klimaanlægget der arbejder. Jeg har hørt det i flere udgaver af V70N. Min erfaring er, at omfanget af lyden varierer alt efter temperatur og luftfugtighed. Jeg har ikke arbejdet yderligere med afhjælpning af problemet/fænomenet, men mon ikke lidt smørelse til de bevægelige dele vil hjælpe.
"Kronket" du kan høre lige efter start er ABS bremsesystemet, som laver en systemtest. Hvis du læser i instruktionsbogen til bilen, vil du opdage det står beskrevet deri. Første gang bilen passerer ca. 30 km/t laver bremsesystemet en test, som kan høres som en kort brummen.
Ellers tillykke med bilen, et dejligt stykke automobil

mvh
Jes
[color=#0000FF]Jes

V60 T5 aut. Inscription årg. 2019
C70 2,4T cabriolet årg. 2001 inkl. VIDA m/DICE
Jes
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Suldrup, Himmerland

Indlægaf LarsV » ons mar 17, 2010 20:07 pm

Det lyder meget sandsynligt, det med ABS'en der laver en test, det gør den omkring ved 20 km/t men ellers passer det meget godt. Hvordan kan man komme til at smøre de omtalte spjæld, uden at skulle til at skille det meste af bilen ad :) , det er jo ikke særligt nemt at komme ind i instrumentbordet, og begynde at løfte det ud er nok lige i overkanten :shock: :)
LarsV
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Diverse