OBD2 - skanner til fornuftig pris

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

OBD2 - skanner til fornuftig pris

Indlægaf hr-jp » tirs jan 11, 2011 12:58 pm

Sad og læste om et nyt system der skulle kunne sænke brændstof forbrug med en 15 - 20 %, Det er jo altid interessant med en ældre Volvo.
Der var link til noget futtelighut, der var en fordel at sætte på tændingsanlægget, der kom bl.a. en OBD2 læser i USB-version til syne. for skallede 50$, samt muligheder for gratis software.... Og da samtalen ofte har kørt omkring disse fejlkode-rettere, synes jeg måske nogen ville være intresserede:

http://www.fuelsaver-mpg.com/store/acce ... sb-version

Mon der findes mennesker med forstand, der vil kunne fortælle om det er et interessant emne ?

Linket til brint anlægget er:

h2o-go.dk

Bliver lidt spændende at se, hvad i mener om disse ting. Jeg må erkende, jeg er lidt lun på, at prøve idéen af...
hr-jp
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: OBD2 - skanner til fornuftig pris

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs jan 11, 2011 16:15 pm

hr-jp skrev:... for skallede 50$, ...

Så vil jeg bare lige minde om, at når du handler for mere end USD 15 (circa) - tilkommer der fortolding, moms + Postdanmarks importgebyr.
Så regnestykket hedder (meget forenklet):

USD 50 (+porto? - vi leger USD 25) Total, USD 75 = DKK 420
Moms heraf, DKK 105,-
Postdanmarks importgebyr, DKK 160,-

Grand finale pris: 685,- (jeg regnede bare med 1 USD = 5,5 DKK)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs jan 11, 2011 16:16 pm

hr-jp skrev:Linket til brint anlægget er:

h2o-go.dk

Bliver lidt spændende at se, hvad i mener om disse ting. Jeg må erkende, jeg er lidt lun på, at prøve idéen af...

Kender du eventyret om Kejserens nye klæder?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf hr-jp » tirs jan 11, 2011 16:30 pm

JA - De nye klæder har jeg oplevet meget om.... prøvet og tabt. Men hvem ikke prøver, vinder intet.

Skal sige jeg selv har hørt om produktet via hjemmesiden mazda-style.dk, hvor en bruger har skrevet om sit monterede anlæg. citat:
>> Ja folkens, den er go nok, jeg har monteret en brintgenerator i mazdaen,
jeg snakkede med sælger / udvikleren af den, og blev enig om en yderst fornuftig pris,
dvs ikke de priser som der står på nettet.
og nu er det altså sat til i min vogn, og skal bare lige køres ind, så skulle jeg gerne komme
til at køre noget længere på de dyre dråber benzin.

hans hjemmeside er h2o-go.dk
til venstre under feltet NYHEDER kan man se systemet,
jeg skal nok lige se om jeg ikke kan få taget et billede af min mazda og smide op herinde.

første status efter 200 km under indkøring er 13,2 km/l, normalt køre vi 11,5 km/l.
så det er da en forbedring, samt den lugter ikke ud af udstødningen, så mere miljøvenlig <<

Giver dog hr.småsur ret, den test der er på hjemmesiden, er ikke mange potter pis værd... men en gammel mazda, og 200 Km, giver dog et billede....
hr-jp
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf jimDK » ons jan 12, 2011 11:28 am

Hey hr-jp

Jeg har hørt om mange produkter som kan spare benzin, men de virker ikke, det eneste der virker er justering af højre fod.

(det er selvfølgelig i princippet fysisk muligt at spare benzin, men det kræver en større ombygning af bilen, montering af et anlæg, så forbrændingen foregår på et andet produkt feks en gas, men så er denne gas drivmidlet i stedet for benzinen, og så skal der betales for gassen i stedet for osv.Det er desværre ikke muligt at spare penge på en nem måde, eller, jo... justering af højre foden).
Det handler vel i sidste ende om energi til at drive bilen frem, og den skal komme et sted fra, og den koster penge uanset hvilken "energi-form" man bruger.

Bilindustrien er jo hårdt presset for at få så meget som muligt ud af dråberne, nu hvor folk er hysteriske over klima-ændringer. Hr. og Fru Flæskesteg vil jo kun have små øko-biler, så hvis der var en nem løsning, ville den helt sikkert være implementeret i bilerne.

Mht standard OBD-scanner: dem findes der rigtig mange af, behøver ikke koste ret meget.
Problemet med dem er at de kun læser standard koder, de er ikke volvo specifikke. Til de fleste volvo'er efter 1998 (med CANBUS) er de ikke meget bevendt.Til dem gælder kun PPCen (eller volvo's egne: Dice og VCT2000).

Det bedste man kan gøre, som virker på volvo'er indtil ~2005, er at købe en VCT-2000 (til brug sammen med VADIS).
(PPC kræver ikke VADIS, men virker så kun på volvo'er med CANBUS, dvs efter ~1998)

Men disse produkter overholder ikke overskriften "skanner til fornuftig pris", de er desværre lidt dyre, fra et par 1000,-.
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf Ulrik Friis » ons jan 12, 2011 21:12 pm

hr-jp skrev:første status efter 200 km under indkøring er 13,2 km/l, normalt køre vi 11,5 km/l.
så det er da en forbedring, samt den lugter ikke ud af udstødningen, så mere miljøvenlig <<

Giver dog hr.småsur ret, den test der er på hjemmesiden, er ikke mange potter pis værd... men en gammel mazda, og 200 Km, giver dog et billede....

Spørgsmålet er om man kan fæste lid til hans udtalelser. Nu har han investret en del penge i anlægget, og så skal det selvfølgelig virke. Men brugeren af bilen er ikke en robot, hvorfor hans målinger intet er værd.

Produktionen af brint er uhyre energikrævende, og hvis man skal fremstille brint nok til at kunne føde motoren, så en mærkbar del af brændstoffet er brint, så vil benzinforbruget til denne fremstilling være langt højere, end hvis det skulle forbrændes af motoren til fremdrift af bilen.

Det er helt klart Kejserens Nye Klæder. Fup og fidus. Disse systemer er lavet af halvstuderede røvere, som i gamle dage ville kaste sig over alkymi. Naturlovene kan ikke omgås.

Hvis du vil have en billig scanner, så køb denne: http://www.kjell.com/?item=48222&path=. Den kan udlæse koderne fra motorstyringen, men de 16 andre computere i bilen kan den ikke snakke med.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse