Kære alle,
Jeg begiver mig ud på et seriøst brugtbilsmarked, hvor jeg slet ikke kan bunde, derfor søger jeg gode råd og alle de tips jeg kan få.
Jeg har forelsket mig i en Volvo S60, fra 2002 140hk.(benzin) - problemet - hvis man kan sige der er et - er at bilen har kørt 295.000km.
Alle service overholdt og bilen ser meget meget velholdt ud.
Mit kørselsbehov, vil være omkring 10000 om året, og sjældent til daglig brug. - hente børn engang i mellem fra skole, handle... besøge venner og familie etc. - altså de mindre ture. Jeg kan dog ikke afvise at jeg ville kunne få lysten til at kører en længere tur i ferien :O) (Så er det i hvert fald nævnt)
Spørgsmål 1: er udgangspunktet med lige under 300 t.km. for meget, når jeg gerne vil sikre mig en bil der faktisk - forhåbentlig - ikke kræver voldsomme investeringer i reservedele ?
2: bilen koster 60000 - hvilket jeg - helt uden viden - betragter som en pris vi handler lidt om....
3: er der noget jeg specifikt skal være opmærksom på ?
4: Når jeg ikke regner med at lægge 10000 til side om året, til de vilde ting, er det så i det hele taget håbløst at forelske sig i en S60 ?? :O)
- Da jeg skal køre med mine to børn, vægter jeg sikkerheden højt - har jeg haft min mavefornemmelse på rette sted, når jeg siger at sikkerheden fejler ingenting i denne model ?
Rep, service mv. kan jeg få lavet gratis privat, så det er udelukkende prisen til reservedelene derskulle betales....
Håber på lidt hjælp. :O)