[quote="leon"]Hej - jeg har fået at vide fra en som har hentet sin Amazon i Sverige, at afgiften er ca. 5000 kr. når bilen er over 35 år. Hvordan han mere præcis gjorde ved jeg desværre ikke

.[/quote]
Hej leon,
det var mig der spurte den gang. I mellemtiden har jeg gennemgået proceduren. Har købt en 145 fra 71 fra Helsingborg. Altså lige nok 34 år efter første inregistrering. (Lige nu laver bilen problemer. Men det står i en anden thread....)
Faktisk har jeg betalt 5000 kr i afgift. Men det gælder ikke alle biler, kun fordi de er 35 år eller ældre. Desværre. Bilen kommer til en toldsyn hvor den bliver vuderet. Der findes 3 kategorier. middel, over middel og under middel. Jeg ved ikke, hvor meget det betyder til afgiftsprisen. Min blev vuderet som middel. De tjekker ved told og skat i deres gamle lister om der findes nogle lignende biler af samme type og byggeår. Ved en Amazon bliver det muligvis ikke alt for dyrt. Men jeg tror egentligt at ved 35 år og ældre bliver afgiften snarere højere en mindre. Fordi, her har staten netop ikke tjent på vægtafgift i de 35 år. Der var jo Sverige som byttede til kassen. Og det er jo hele argumentet med en 1/4 vagtafgift efter 35 år. Udover at man godt kan lige at se disse smukke biler på danske veje. Men om det er argumentet nok??!
hilsen
Thomas