af Bronco » tors jul 23, 2009 1:35 am
Hejsa - Ja som man siger, så vil Jeg lige starte med de gode nyheder: Det angår altså mig selv, jeg har nemlig endelig erhvervet mig den 245 der skal stå for skud for den motorkonvertering Jeg drømmer om. Nå men det er jo så i den sammenhæng egentlig den nemmenste del af projektet. Så det glemmer vi lige igen.
Altså ::: Kort sagt for 2 mdr. siden så det rigtig sort ud, ihvertfald for mig. For der så det jo ud til ifølge den måde Jeg tolkede reglerne på (og dette vil Jeg IKKe hænges op på, men Jeg læste det igennem 3 gange) så kunne man kun få sådan en motorinstalation godkendt ved at montere motoren komplet i bilen med org. udstødning (kat) og komplet indsprøjtning og dermed også ledningsnet. Og så opstår der jo det problem som du sikkert har set på den svenske tråd (afhænging af hvilken årgang bil man monterer moteren i) at speedo. jo er elektronisk styret og da bilens speedo er mekanisk så bliver dette meget problematisk !!!.
Nå, for det første, så meget el, vil Jeg slet ikke rode med. Og Jeg vil iøvrigt SLET ikke køre med indsprøjtning, Jeg er jo gammeldags, så for míg er det kun karburatorer der dur.
NÅ:: Måske måske kunne man altså for 2-3 mdr. siden med meget bøvl. ifølge mine tolkninger have fået dette synet, MEN..
INDEN FOR DEN SIDSTE MÅNED ca.. VED!! Jeg der er kommet en del opløsning i reglerne.
Og dette er Jeg så igang med at forske i ganske intenst lige nu. SÅ spørg lige til sagen igen om en måned så tror Jeg at Jeg ved mere. Hilsen Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut