Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Balder skrev:problemen med t6 og xc90 gærkassen er , at de bruger for lidt olje. de er konstrueret at køre med den doppelte mænge olje på! samme gærkassen bliver brugt på andre biler uden problemer , men i volvo er det konstruktionsbedingt ikke mer plads til nok olje...både t6 og xc90 får gærkassen skiftet på kulanz vis de opstår problemer, mange km er ingen hindring.
mvh balder

tlhj skrev:Min søn har en v 70 aut der også havde problemer med gearne. Ved henvendelse til volvo i Herning, fik han at vide at det er helt normalt at aut. gearkassen på v 70 skal skiftes omkring de 25oooo km. Man fraråder enda direkte at forsøge at reparer den. Pris, ca 30.000kr. Ærgeligt.

Hovn skrev:Jeg skylder nok at skrive lidt igen.
Siden min XC90 sidst havde problemer og fik udlæst fejl og lavet diverse opdateringer (aner ikke hvad det gik på) hos Volvo i Ringsted, har den egentlig kørt fint. Der har ikke været nogen problemer med gearskiftet!
Jeg har ellers kørt med trailer og en minigraver på flere gange. Jeg håber de ting jeg oplevede, var på grund af der lige var blevet skiftet olie på gearkassen. Vi får se.
Volvo har dog anbefalet mig, at få eftermonteret en oliekøler til gearkassen, ihvertfald hvis jeg tit kører med trailer. Den fås som originalt udstyr.
Jeg syntes dog der tit er opdateringer til min bil!!! Oplever andre det samme?

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster