Lyder som tændingsbanken...

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Lyder som tændingsbanken...

Indlægaf Gæst » tors okt 19, 2006 23:35 pm

Hej Folkens

Jeg har købt en Volvo v40 fra 96 der har kørt 229.000 km og når jeg giver gas lyder den som om den tændingsbanker, men kun når den skal trække lidt fx. ved acceleration, er det et kendt problem eller kan det være et varmeskjold der vibrerer?

Og kan man lave det, vil helst ikke have ødelagt min motor?
Gæst

Re: Lyder som tændingsbanken...

Indlægaf Jesper V40 » tors okt 19, 2006 23:37 pm

Anonymous skrev:Hej Folkens

Jeg har købt en Volvo v40 fra 96 der har kørt 229.000 km og når jeg giver gas lyder den som om den tændingsbanker, men kun når den skal trække lidt fx. ved acceleration, er det et kendt problem eller kan det være et varmeskjold der vibrerer?

Det var mig der skrev og det drejer som en 2,0 140hk. motor ;0)
Voldsom Volvo!
Jesper V40
Bruger
Bruger

Geografisk sted: nordsjælland

Indlægaf J.a 242 » søn okt 22, 2006 9:50 am

Hej tillykke med din "nye" vogn.

Det kan være mange ting, da det ikke er en "rigtig" volvo :lol: , er den fyldt med en masse extra elekronik, så det nemmest vil være og køre ned til den lokale "bildoktor" og få ham til og sætte dianogse stik på, så er du sikker.
Det er ikke så dyrt, under en "plov"
Held og lykke.

Mvh. j.a 242
J.a 242

Indlægaf Gæst » man okt 23, 2006 0:32 am

J.a 242 skrev:

Det kan være mange ting, da det ikke er en "rigtig" volvo :lol: , er den fyldt med en masse extra elekronik, så det nemmest vil være og køre ned til den lokale "bildoktor" og få ham til og sætte dianogse stik på, så er du sikker.
Held og lykke.

Mvh. j.a 242

Tak for svaret...

Jeg troede faktisk at motoren var volvos egen, på den model??

Mvh.
Jesper
Gæst

V40

Indlægaf nj » søn nov 05, 2006 18:05 pm

Jeg mener nu også at V40 og S40 er med Volvo-motorer. På en måde er de jo ligeså meget "rigtige" Volvoer, blot bygget i Holland, som både bl.a. 240 og Amazon, som kan være bygget i Belgien.
Jeg har en 460 Turbo, som nogen mener slet ikke er en Volvo. Den er jo godt nok med Renault- motor, men Volvo har jo selv udviklet alt andet, bl.a. indsprøjtnings- turbo- og tændingssystem, og den går da meget godt.
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Indlægaf Jesper V40 » man dec 25, 2006 0:25 am

J.a 242 skrev:

Held og lykke.

Mvh. j.a 242

Hmm

Volvos dianosestik siger at der er fejl på lampdasonden, så nu prøver jeg at skifte den... men synes det lyder meget mærkelig at det skulle være den, ville nok mere mene det havde noget med automatiske tændings justerings censor at gøre, men nu får vi se ;0)

Mvh.
Jesper
Voldsom Volvo!
Jesper V40
Bruger
Bruger

Indlægaf Jesper V40 » ons jan 03, 2007 1:07 am

Nu har jeg skiftet lampdasonden... og det var desværre ikke den :0( så nu bliver jeg nok nød til at kører på værksted og få dem til at kigge på det...

Er der meget at spare ved at kører til Sverige og få det lavet ellers har jeg hørt at Volvo/Renault Autohjørnet i espergærde skulle være gode... nogen der ved noget om det?
Voldsom Volvo!
Jesper V40
Bruger
Bruger

Indlægaf Carstens80 » ons jan 03, 2007 17:36 pm

Hej Jesper V40.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit motor problem, men jeg ville gerne anbefale Volvo/Renault Autohjørnet i Espergærde, jeg har selv fået lavet flere ting der, også hvor jeg har fået lov til at kigge med
( sikkert skide irreterende :lol: ) det skal så siges at det kun er sønnen der har lavet min bil, så de andre mekanikere kender jeg ikke .
Ang. Sverige så er der en del penge at spare, har jeg hørt
men jeg har ikke selv prøvet det.

Held og lykke med det.

Vh. Carsten
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf Jesper V40 » lør jan 06, 2007 19:35 pm

Hej Carstens80, Jeg har nu bestilt tid hos Autohjørnet i Espergærde... (jeg bor lige i nærheden) De kunne ikke lige sige hvad problemet var ud fra min beskrivelse, men de vil kigge på det.

Her den anden dag begyndte bilen og hoppe, så jeg havde bilen hos autoelektro, som ikke kunne finde fejlen på bilen da computeren ingenting siger. men han skiftede tændspoler og tændrør så nu kører den igen, men den siger stadig den lyd (som jeg nu har mistanke om er en utæthed mellem forrør og manifold...) kan det få tændrørne til at sode til??

Følgende er skiftet for at løse problemet desværre uden held:

Katalysator
lampdasonde
tændspoler
tændrør
Voldsom Volvo!
Jesper V40
Bruger
Bruger

Indlægaf Carstens80 » lør jan 06, 2007 22:49 pm

Hej Jesper V40

Jeg har desværre ikke rigtig noget bud på hvad det kan være, men jeg kan godt forstå hvis det driver dig til vanvid. man kan jo bare håbe at det er en bagatel til få penge.
Men det bliver spændende at høre hvad det var.

Vh.
Carsten
Carstens80
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nordsjælland.

Indlægaf qed » søn jan 07, 2007 13:24 pm

Jesper V40 skrev:Hej Carstens80, Jeg har nu bestilt tid hos Autohjørnet i Espergærde... (jeg bor lige i nærheden) De kunne ikke lige sige hvad problemet var ud fra min beskrivelse, men de vil kigge på det.

Her den anden dag begyndte bilen og hoppe, så jeg havde bilen hos autoelektro, som ikke kunne finde fejlen på bilen da computeren ingenting siger. men han skiftede tændspoler og tændrør så nu kører den igen, men den siger stadig den lyd (som jeg nu har mistanke om er en utæthed mellem forrør og manifold...) kan det få tændrørne til at sode til??

Følgende er skiftet for at løse problemet desværre uden held:

Katalysator
lampdasonde
tændspoler
tændrør

Hej Jesper,

Hvilken oktantal kører du på? Hvis ikke modellen er med hydruliske ventilløftere kunne det måske hjælpe med en ventiljust. Går den ujævnt eller trækker dårligt? Kontrol af tandrem, står remmen efter mærkerne?

Bare nogle forslag.

Mvh

Steen R. Nielsen
qed
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Vester Hassing Nordjylland

Indlægaf Jesper V40 » fre jan 12, 2007 3:47 am

Hej qed

Jeg kører på 95 oktan og den har aut. tændingsjustering hved hver opstart.

Jeg har idag været ved Autohjørnet i Espergærde, og der var det ejeren selv der kiggede bilen efter... Ret sjovt at se, han kørte en tur i bilen og gik den herefter igennem ved at lytte i steloskob på moteren :0D

Konklution utæthed mellem forrør og manifold(derfor lyden), og et dårlig lyftfilter(derfor hoppen med bilen)... så enkelt kan det åbenbart være.

Det har kostet dyrt ind til nu, pga. man har set for meget i computeren :0(

Jeg sagde at jeg selv rodede lidt med biler så han sagde at jeg selv kunne skifte pakningen mellem manifold og forrør og luftfilter. Så jeg slap u.b. så nu skal jeg bare havde lavet pakningen så håber jeg der hjælper på lyden... det med filteret virker til at have virket.

Jeg kan kun sige god for Autohjørnet i Espergærde de virker virkelig til at hvide hvad de snakker om.
Voldsom Volvo!
Jesper V40
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj