volvo 460 1.7t motor projekt

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvo 460 1.7t motor projekt

Indlægaf snah » tirs sep 23, 2008 13:27 pm

jeg har en volvo 460 som jeg er ved at sætte en 1.7 turbo i (det var en 2.0 før). er der nogen der har prøvet det??? jeg har skiftet motor og gearkasse, instrument og ledningsnettet som går ind til styreboksen. dvs. at jeg kun har skiftet halvdelen af motor ledningsnettet. mit problem ligger i at jeg har et stik til en trykføler som sidder nede på indsugningrøret som jeg ikke kan finde den anden ende af. nogen der ved hvor den skal gå hen??? jeg vil jo syntes at det er en inddata til styrebox og burde derfor være med i det ledningsnet jeg har fået med til bilen. udover det mangler jeg også en luftfilterkasse samt luftmængde måler, nogen der har sådan noget liggende?? motoren er fra 94' og har motor b18ft. derodover kan jeg ikke finde ud af hvad der skal sidde på den lille studs til tomgangsregulatoren. nogen der kan hjælpe mig??
snah
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bulldog » tirs sep 23, 2008 21:37 pm

Hej snah.

Jeg har lige gjordt det samme med min anden 460'er. Det var dog en 1,7 jeg gjorde det ved. Jeg købte en 1,7t fra en en 91 model som jeg ville putte i. Jeg fik den dog til at køre men aldrig rigtigt pga. alle de ting som skal passe overens. Du skal skifte begge ledningsnet i motor rummet da der sidder følere på det andet ledningsnet også. Det er nok de stik du mangler. Jeg droppede det til sidst og har købt mig en org. 1.7 turbo idag men har alle dele liggende plus ledningsnet til 94
Mvh Thomas M Nielsen
Volvo 460 Turbo 95
Volvo V40 Classic 03
Bulldog
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Nordfyn

Indlægaf snah » ons sep 24, 2008 10:24 am

okay det frygtede jeg lidt at jeg var nød til... hvor meget ledningnet skal jeg skifte i den forbindelse?? er det helt ud til baglygterne så?? eller er det delt inde i kabinen. hvis du har luftfilterkasse og luftmængdemåler, er det så noget du vil af med??
snah
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bulldog » ons sep 24, 2008 22:06 pm

Der er mange forskellige ledningsnet til 460'ern fandt jeg ud af. Du skal kun skifte ind til indstrumentet. Der sider 2 multi stik som du skal være sikker på passer over ens med ledningerne...ellers skal du hen og kigge i diagram :) Jeg har et par stykker af vær hvis du stadig har mod på det :) Jeg trode selv jeg lige kunne klare det på en weekend...men det tog mig 2 mdr før jeg fik liv i min og så kørte den ikke som den skulle :(
Mvh Thomas M Nielsen
Volvo 460 Turbo 95
Volvo V40 Classic 03
Bulldog
Superbruger
Superbruger

Indlægaf snah » tors sep 25, 2008 20:26 pm

okay det prøver jeg så. jeg har en doner bil stående ude ved en ophugger. det er den bil motoren har siddet i. så jeg må bare ud og hente det sidste af ledningsnettet. ja hehe troede også lige jeg kunne klare det der på en uges tid, men det har allerede taget mig en måned indtil videre :? men nu er jeg jo i gang så nu skal det også afsluttes.
snah
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bulldog » fre sep 26, 2008 16:08 pm

Er der så ikke luftmængdemåler og luftfilter kasse på den? Slanger rundt omkring motor er heller ikke det samme hvis der ikke er turbo på. Så det er en god idé og få alle dem med. :) Ellers må du jo lige skrive igen. Hvor befinder du dig henne i landet?
Mvh Thomas M Nielsen
Volvo 460 Turbo 95
Volvo V40 Classic 03
Bulldog
Superbruger
Superbruger

Indlægaf snah » søn sep 28, 2008 22:14 pm

nej det manglede desværre. men slanger og alt det andet var der stort set. har lavet nogle små ændringer nogle steder, men det skal nok komme til at virke. jeg holder til i kolding (6000)
snah
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bulldog » fre okt 03, 2008 22:23 pm

oki. jeg har ledningsnet komplet med boxe både fra en årg 91 og 95 hvis det er noget du skulle mangle
Mvh Thomas M Nielsen
Volvo 460 Turbo 95
Volvo V40 Classic 03
Bulldog
Superbruger
Superbruger

Indlægaf snah » tirs nov 11, 2008 17:52 pm

så har jeg fået liv i den gamle svin... MEN, den kan ikke stå i tomgang, nogen der ved hvad det kan være? jeg har lidt mistanke til at det er den der vakuum dåse der sidder i enden af luftomløbsventilen(tomgangsregulatoren) men er ikke helt sikker har prøvet med en vakum pistol, og den kan ikke umiddelbart holde tryk... nogen der har erfaringer med at de ikke virker???
snah
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Bulldog » tors nov 13, 2008 20:44 pm

Hae du haft din gasspjældspositionsføler af?? Det er vigtigt at den står rigtigt. Evt. tjekke om der er en fejl kode :)
Mvh Thomas M Nielsen
Volvo 460 Turbo 95
Volvo V40 Classic 03
Bulldog
Superbruger
Superbruger

Indlægaf snah » søn nov 16, 2008 18:41 pm

nej har ikke haft den af. men kan man justere på den? har skiftet den der vakum dåse og nu kan den godt stå i tomgang men meget lavt og ujævnt.
snah
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj