Kobling

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kobling

Indlægaf rdkjaer » lør jan 27, 2007 23:30 pm

Hej.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en S40 1.6 ´99. Bilen kører kanon godt, og er i pæn stand m. fuld service bog. Der er dog et lille men!
Nogle gange når jeg kobler ind, så giver koblingen en pive lyd (lyder næsten som vis man laver hjulspin) Jeg har talt med mekanikkeren om det, og han prøve kørte den, men kunne selvfølgelig ikke høre noget på den tur. Typisk! Jeg troede først at det kun var ved lidt hårdere kørsel i bilen, og når koblingen evt. var blevet varm. Men det er ikke længere tilfældet. Er det noget man bare skal vende sig til, eller skal der skiftes noget? Ud over det virker koblingen helt ok. Alt respons er en hjælp.
På forhånd tak!
242 DL
S40 1,6
S80 T6 2,8 bi-turbo
rdkjaer
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Fredericia

Hey

Indlægaf t4nosh » tirs mar 20, 2007 14:25 pm

Davs!
Ja det kunne godt være udryggerlejet som er ved at være slidt på den. De volvoer der har en svaghed ved deres pakdåse ved svinghjulet og hvis den har været utæt engang og er blevet skiftee og olien har sølet det leje ind i olie kan det godt gå til men først sener i livet men det forkorter da levetiden på det hvis det er tilfældet.Men det kan også være kablet som skal smøres eller pedalen måske man ved jo aldrig hvad det kan være før man har udlukket det. men jeg tror at det er dit udryggerleje som skal skiftes det tror jeg det er. Har den fået skiftede Kobling fornyelig ? Mange folk glemmer at skifte det leje når man får skiftede kobling og det er dumt at spare de par hunderede kroner når man har det skidlt af. Hilsne Bjørn
Volvotrykladning giver max ydelse til rigtige volvoer og så dem på lisens
Brugeravatar
t4nosh
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Brovst

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj