Hej Bufas,
Jeg har selv en V70 D5 163 hk fra 2005. Var til service hos Volvo hvor der bla. blev udskiftet brændstoffilter. Jeg var selv på værkstedet og undrede mig over hygiejnen omkring filterskift. Bilen var meget støvet i området omkring filtret og man gjorde intet for at undgå at der kom støv i filterskålen, gjorde intet rent. I et ubemærket øjeblik havde man også hældt dieselrens i tanken.
Dagen efter servicebesøget, da jeg næste morgen startede motoren, kørte den kun på 4 cylindre og røg meget medens den var kold.
Hos Volvo lavede man en kompresionstest, dette gøres på computer ved at lukke for brændstof til én cylinder ad gangen og så måle et eller andet.
I mit tilfælde var fejlen en defekt dyse, hvilket man på testeren kunne se ved at de andre dyser overkompenserede en del. Så det kan godt passe at de laver kompresionstest uden at adskille noget.
Jeg brokkede mig iøvrigt både til værksted og importør, da jeg mente at dysesvigtet skyldes den manglende hygiejne ved filterskift evt. dieselrensen (som både instruktionsbog og importør siger ALDRIG må anvendes), men gæt engang hvem der kom til at betale de 4600,00 kr
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men håber ikke dit problem er et af de mere alvorlige.
Mvh.
Michael