motorens i motor.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

motorens i motor.

Indlægaf p200xx » søn jun 16, 2013 11:05 am

erfaring søges . er der nogen her som har erfaringer med de produkter man kan hælde i motorolien og lade den gå tomgang 15min. tid , er det et no go eller virker de . jeg står og skal skifte olie ,filtre og oliefælden trænger helt sikkert til en tur, så jeg tænkte at jeg måske kunne spare mig selv for nogle timer med alt for lidt plads og krumme fingre :)
p200xx
Ny bruger
Ny bruger

Re: motorens i motor.

Indlægaf gälleryd » søn jun 16, 2013 12:40 pm

Nu ved jeg ikke hvor langt den har kört, og hvor gammel din bil er, men efter at have prövet LINDEMANN`S produkter, på min gamle Volvo v70n 2.4t som har kört 400.000 km, så må jeg da indrömme at den har fået en roligere motorgang, körer lidt längere på literen osv, så på min bil virkede det go-fint :D. VH gälleryd
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf Claus » søn jun 16, 2013 15:03 pm

Jeg har prøvet det på Min søns S40 1,6 diesel og det virkede fint.
Den fik en anden lyd og kørte roligt i tomgang.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf Balder » søn jun 16, 2013 15:35 pm

p200xx skrev:erfaring søges . er der nogen her som har erfaringer med de produkter man kan hælde i motorolien og lade den gå tomgang 15min. tid , er det et no go eller virker de . jeg står og skal skifte olie ,filtre og oliefælden trænger helt sikkert til en tur, så jeg tænkte at jeg måske kunne spare mig selv for nogle timer med alt for lidt plads og krumme fingre :)

der kan du bruge motorrens i 100 år og den bliver ikke ren...
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf p200xx » søn jun 16, 2013 17:18 pm

tak for de gode indlæg. :) det er en ældre s40 t4 med 260km på viseren ,kørte rigtigt godt uden mislyde eller andet indtil turboen mente den var blevet for gammel og ikke ville mere . men har fået ny og det er kun et spørgmål om godt vejr før vi er rullende igen. men den havde det med at sende olien ud op langs returledningen fra turboen, hvis et velkendt fænomen her.
men hva jeg sådan kan få ud af det her er , at jeg nok heller må gå den sikre vej og bruge den tid der skal til. tak for i tog jer tid til at hjælpe :)
p200xx
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf VolvoSport » søn jun 16, 2013 17:24 pm

Motorrens kan ikke afhjælpe dovenskab, krogede fingre og snæver plads i motorrummet :D

Dovenskab kan afhjælpes med et gevaldigt los bagi.
De krogede fingre, kan bruges til langt mere end man tror og kan sagtens afmontere en oliefælde, rense den og montere den igen.
Snæver plads i motorrummet er et onde, man må leve med. Alternativet er at købe en Volvo 142 eller 144. Der kan man uden problemer sidde ved siden af motoren.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf p200xx » søn jun 16, 2013 17:56 pm

du er en usædvanlig hård mand , volvosport :) men nu var det nok bare et håb om at teknologien måske havde indhentet noget her , det har den jo det med at gøre til tider ikk.:)
stod da selv ilære dengang Volvo 140 og 240 serien var på sit højeste og måske netop derfor ved jeg hvad god plads betyder :)
men ok hvis jeg mener at jeg får brug for et los i den bagerste del , så bliver du den første jeg kontakter. griner
p200xx
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » søn jun 16, 2013 21:01 pm

VolvoSport skrev:Motorrens kan ikke afhjælpe dovenskab, krogede fingre og snæver plads i motorrummet :D

Dovenskab kan afhjælpes med et gevaldigt los bagi.
De krogede fingre, kan bruges til langt mere end man tror og kan sagtens afmontere en oliefælde, rense den og montere den igen.
Snæver plads i motorrummet er et onde, man må leve med. Alternativet er at købe en Volvo 142 eller 144. Der kan man uden problemer sidde ved siden af motoren.

Mvh Christian

Hov-hov. Der findes findes vidundermidler på dåse. Som tidligere PRV ejer kan fortælle om knastaksler på 250ml dåser. Måske skulle jeg have brugt 2 (der var nok kun en knastaksel pr dåse) for det virkede ikke...
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj