v70 lugter lidt af kølervæske

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

v70 lugter lidt af kølervæske

Indlægaf søvni » fre feb 22, 2008 22:49 pm

hej alle sammen

jeg har fået købt mig en volvo V70 det berømte bogstav R
og jeg er rigitig super glad for den

men er der bare lige det minus at den lugter af kølervæske inde i bilen men jeg har for hørt mig lidt om det de siger at der sider en ventil der kan blive utæt.... ellers er den varmeapparat

den også kun 3.5 streger op på varmen
søvni
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf VolvoSport » fre feb 22, 2008 23:28 pm

Er du sikker på et det er kølervæske?

For det kan sagtens ske at være sprinklervæske til bagruden der løber ud i rummet under bagagerummet. Det er ikke et unormalt problem på både Volvo 855 og den ældste model V70.

Og det giver en frygtelig lugt inde i bilen.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf jesperhj84 » fre feb 22, 2008 23:31 pm

hej jeg har samme problem med min volvo 740 fra 84..så vil da lige kigge med,min blir også kun 2/3 del så varm som den skal være, og hvis motoren har været slukket i 5 min, er den nærmest kold når jeg starter den igen,og så forsvinder vandet langsomt på den også..
men prøv at undersøge om dit gulv blir vådt i kabinen under instr. bræt efter 30 min kørsel,eller kig i motorrum efter nogle skjolder fra vand.det er de råd jeg har fået.held og lykke
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Indlægaf søvni » lør feb 23, 2008 8:24 am

hej christian

okay hvad side lægger den slange i bilen det skal der lige kigge på

men det er når man starter bilen så lugter den lige et 1 min tid ud af varmeapparat kanalerne også holder den op

VolvoSport skrev:Er du sikker på et det er kølervæske?

For det kan sagtens ske at være sprinklervæske til bagruden der løber ud i rummet under bagagerummet. Det er ikke et unormalt problem på både Volvo 855 og den ældste model V70.

Og det giver en frygtelig lugt inde i bilen.

Mvh Christian
søvni
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf VolvoSport » lør feb 23, 2008 10:07 am

Søvni:
Bruger bilen vand? Hvis ikke den gør det, kan det jo ikke være en utæthed i varmeapparatet.
Har du klimaanlæg? For sådan et skal renses ca. 1 gang årligt, så bakterier og andet snask ikke hober sig op i slanger, varmelegme m.m. Et klimaanlæg fuldt af skidt og snavs stinker forfærdeligt.
Slangen i babagerummet løber i højre side.

Jesper:
Du har tilsyneladende et utæt varmeapperat i din Volvo 740.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf søvni » man feb 25, 2008 16:52 pm

den bruger ikke noget vand hvad jeg kan se ......

jeg har også prøve at rense det klimaanlæg med sådan noget rens man skulle på gulvet af bilen

klimaanlæg kan man rense det på en anden måde ? ( ordentlige )
søvni
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Shadows » man feb 25, 2008 18:50 pm

søvni skrev:den bruger ikke noget vand hvad jeg kan se ......

jeg har også prøve at rense det klimaanlæg med sådan noget rens man skulle på gulvet af bilen

klimaanlæg kan man rense det på en anden måde ? ( ordentlige )

Klima kan renses på 2 områder. - Selve kølemiddlet, og så ventilationskanalerne inde i bilen.

På et værksted gør de det, at (ved hjælp af maskine dertil) tømmer og fylder nyt på igen. Klima mister nogle procenter hvert år, så det skal gøres en gang i mellem. Koster vel fra 800-1500,-

Ventilationskanalerne renses sammen med pollenfilter ved kemi, enten med en fordampermaskine eller spraydåse med meget lange slanger og spreder for enden. Hvis anlægget er meget behæftet med baktierie, så lugter luften, hvis slukker for klimafunktionen, mens det kører, jordslået- - du ved små gamle våde håndklæder der har ligget i en pose. Koster fra 100-400,-
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf søvni » man feb 25, 2008 22:22 pm

Shadows...

ja det kender jeg god t det er lige som man har glemt arbejdstøjet i vaskmaskinen :lol:

man kan ikke lige sige det lugter... men det stinker føj føj :lol:

der er ikke andet en den skal en tur på værksted for lige og få det renset så bliver jo gjort ordenligt
søvni
Moderat bruger
Moderat bruger

lugt

Indlægaf chrjen » tirs feb 26, 2008 16:42 pm

Det er med garanti dit klimaanlæg som er FYLDT med bakterier. Det er nemlig sådan, at ejere først tænker på vedligehold når det ER gået i stykker. Hvor bor du henne ??? Jeg har noget bakterie-dræber som man bruger til at rense med, det kunne vi jo prøve...

Min gamle T5R stank helt vildt da jeg fik den, men efter en kur var lugten faktisk væk.
chrjen
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4300 Holbæk

Indlægaf søvni » tirs feb 26, 2008 16:52 pm

ja det kan vi da godt prøve

nu skal jeg lige være helt sikker den ikke bruger vand jeg prøver squ lige at tjekke det igen :roll:
søvni
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj