Min Volvo V60 D4 2015 med 283.800 KM på klokken... æder for meget olie, en motorlampe der lyste op...og derfor har det lokale autoriseret Volvo værksted haft den på besøg...
Dommen er at begge turboer skal skiftes, og gerne inden de æder olien så hurtigt, at jeg ikke når at fylde på, eller ej får besked om det.
2 stks. af disse koster dyrt... ca. 20-30.000 var et slag på tasken fra Volvo
Lige nu har de bedt mig holde øje med forbruget (altså når den skriver påfyld ½ liter olie), for at sikre mig at de 2 turboer ikke dræner motoren for alt olie = i værste fald en død motor.
Jeg tænker at der nok ikke er så meget at gøre ved det, ingen smutveje eller små fif der løser det...
Men med knap 284.000 km. og en 10 år gammel bil er jeg ikke helt klar til at skrotte den... og ej heller klar til en el bil og får sikkert heller ikke meget for bilen ved et salg.
Spørgsmål er...
- 1. Koster det så meget at lave eller er det en autoriseret Volvo værksteds pris ?
- 2. Kan det betale sige at trille til Sverige (bor i Halsnæs) ?
- 3. Er det noget alle værksteder "burde" kunne skifte, eller skal man helst holde sig til et autoriseret Volvo værksted ?
- 4. Ville i andre ofre 20 - 30.000 på en sådan bil (måske mindre i Sverige hvem ved), eller skal man give slip og sige det var det...
Bemærk at jeg ikke selv kan lave det
/Lars