af Jon » man aug 18, 2008 21:54 pm
Nja.. jeg ved det er pebret at skifte den i danmark, da min svigerfar har fået lavet det på hans.
Han sagde at koblingen kostede 2500 i dk (hos volvo.. eller i det mindste en original kobling) og laaaaangt der op ad for at få den skiftet. Han fik tid i sverige på originalt volvo værksted, hvor det alt i alt kostede ca 2500dkr (billedt, mad, kobling osv - det skal lige siges at det vel er 3 år siden, og meget har ændret sig siden)
Nu var han selv mekaniker, men lige det ville tage magten fra ham.. kan se i den instruktionsbog jeg har over min, at man SKAL have den ret højt op, og det tager nok mere end 4 timer for en uerfagen som mig at skifte den - kunne også se at flere af boltene skulle spændes med forskellige moment.
Det er ikke så galt hvis man "bare" skal skifte koblingen, men ALT det andet man skal pille af og gøre plads til først, se DET tager tid.
Så, schimann, selvom den koster 1100 + momme hos spareparts, så løber det stadig der opad, hvis ikke lige man selv har grejerne til det.
ginge123, hvis jeg finder et sted i sverige, så skriver jeg lige hvad det evt. vil koste, så kan nok finde ud af noget.
-Jon-