Hvad er det for nogle justeringer?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hvad er det for nogle justeringer?

Indlægaf Flatbeard » man feb 16, 2009 21:23 pm

Godaw

Jeg bliver I MORGEN ejer af en sprit neues Volvo V50 1.6D (wii!), og i den sammenhæng var jeg rundt og snuse lidt ...
Eftersom modellen har været på markedet siden 2004 kan man allerede nu finde FDM's brugtbilstest, og her snakker de om nogle forskellige vinkler på undervognen som man kun kan finde fejl på ved en 4-hjuls-udmåling (hedder det camber-vinklen eller sånoet?).

Er det en generel svaghed ved V50'eren? Hvorfor opstår det? Hvad kan man gøre ved det?

Mvh Bo "Flatbeard" Miller
Flatbeard
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Balder » tors mar 19, 2009 9:34 am

Jamen , jeg vil siger at det er en generell fejl på alle Bilerne , ikke kun volvo. ursagen er simpel - 3 målinge - 3 forskedlige resultater - og ingen af dem passer...

Dels fordi mekanikern har ingen forstand elle lyst , at gøre det ordentlig , dels fordi udstyr er dårlig.

Dee SKAL gøres et kompensation for slag i fælgerne - mest bliver det ikke gørt fordi det koster tid. ALLE hjul har minimalt slag og komputern skal har nøjagtige verdier for at beregne korekt.

Så kommer vi til liften... den er calibreret til et best. højde og vor bilen skal står på denne.- er mekanikern lidt for stor eller for lille passe det hele ikke mere...

kommer vi til det sidste - allt er indstillt og passer ...når du så spænder skruerne igen ... men et lille slag på den rette stedt virker under og kunden er tilfreds... vis rattet så står i midten bagefter er det bare held!

og her får du et lille oversigt over køretøjets geometrie:

http://tinyurl.com/c55hc7

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj