Hej. Jeg har en volvo 940 TD IC, Som jeg har snart har haft i 10 å¨r. Men nu benynder den på noget mærkeligt. Den Ryger meget hvidt, når den er drift varm. Det røg der kommer ud lygter af diesel lige som den plejer, men det er meget fugtigt. jeg plejer at kunne lave sort røg, hvis jeg lader den sej trækk, men det gør den ikke mere. den ligger bar en kæmpe tåge bane af hvid røg. jeg har trækket olien og den er helt sort og den bruger heller ikke olie. har trækkt vand og derer ikke olie i og den bruger heller ikke vand. har tjækket turboen for utæt heder og den er tæt. det jeg frygter mest er at toppn er flækket... har haft målt olietryk og deet siger: ca 1.5 bar vd tomgang og ca 4 ved 4500 rpm. Jeg kan heller ikke få den til at lave ordenligt lade tryk. Den skulle lave 0.9 til 1 bar ved 2400 den laver nu kun 0.5 hele vejen op til det røde felt. har haft tvunget westgaten lukket for at se om den kunne lav ordenligt tryk... Kan det ha noget at sige....
Den for skiftet olie og filtrer 1 gang om året. den har kært knap 700000.
ps. den er værten skruet i pumpen( sidder stadig plump på) og den er heller ikke hævet i lad tryk-...
TROR I DEN ER DØD...
Håber nogle kan hjælpe mig... vil så nødig a med den.
mange 1000 tak på for hånd.