Har fået 960eren igen efter endnu et ophold hos Autohjørnet. Desværre kunne de ikke finde årsagen til problemet på trods af en grundig indsats. Er på ingen måde utilfreds med deres arbejde, men jeg havde dog håbet at de kunne løse problemet.
På nuværende tidspunkt er alle sensorer der skal bruges ved start skiftet eller målt efter.
Diverse stiksamlinger og stelforbindelser er renset.
Volvos grønne værkstedmanual for 960 v.1.8 beskriver problemet (varmstart besvær og ingen fejlkoder), og fejlskemaet er gennemgået uden resultat.
Må indrømme at jeg er begyndt at blive lidt bitter.
Der er stadig enkelte samlinger og stel som ikke er renset, hvilket vil blive gjort.
Dyserne er stadig på listen, men hvor sandsynligt er det at alle 6 drypper den samme mængde bensin så der ikke tændes på bare en enkel cylinder??? Når den tænder gør den det på alle.
Off Topic:
Mens 960eren var på værksted blev min 850AWD fundet frem. En aften uden for meget trafik på vejen blev det til lidt ræs mod en kammerat i en Porsche 911, hvilket desværre endte med et smadret forhjulsophæng, trækaksel, diff mm. på Volvoen. Se viewtopic.php?f=11&t=2818&start=0