Volvo 850 T5 - defekt turbo?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Volvo 850 T5 - defekt turbo?

Indlægaf PBJensen » ons jun 05, 2013 23:19 pm

Hvis dit olielåg er utæt, skyldes det ofte en dårlig pakning der, den er nem og billig at skifte :)

0-40 olie er for tynd til din motor efter hvad jeg har læst, kører selv med 10 - 40 om vinteren og 10 - 60 om sommeren, også fra Castrol.

Lyder til du har en del problemer med din motor, din kompressionstest kunne godt tyde på slidte stempelringe, prøv da det Instant Power produkt du fik anbefalet, det burde i hvert fald ikke skade din motor.
Alternativt kan der også være oliepropper i blokken, der hvor oliefælden sidder, har jeg læst og alle mulige andre steder i olieslangesystemet, nogle gange skulle det være en oliesi, som sidder under/tæt på gaskabelområdet og skulle være let at rense ved at fjerne plastikdækslet der mv.

Preben
PBJensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Volvo 850 T5 - defekt turbo?

Indlægaf hasse123 » tors jun 06, 2013 21:43 pm

Pakningen er lige skiftet, men jeg har anskaffet mig et ny prop, hvis det skulle være den. men skulle det nu være den, vil den vil lede trykket ud et andet sted?

Det er muligt, at motoren er slidt, men jeg syntes bare det er mærkeligt, at alt det her kommer bare sådan fra en dag til en anden. :o Den har jo kun kørt 375.000 :wink:
- J. Hansen
854 2,3 T5, 425.000 km. modelårg '94
hasse123
Moderat bruger
Moderat bruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj