af hans jørgen skov » lør nov 10, 2018 19:42 pm
hej
Belægningen er formentlig sat fast med undersænkede nitter gennem belægningen men de skulle nu ikke komme til at hyle heller ikke selv om de kommer til at røre svinghjulet, måske det kan hyle under indkobling hvis belægningen ikke sidder helt fast,
Mener du den hyler lige der hvor du kobler til, så den hyler ikke når der er koblet helt ud jeg ved ikke hvorfor du kan få den til at holde op en dags tid ved at file den i koblingen, måske er den bare tør, du kan selvfølgelig prøve at være lidt hård ved den, jeg har ikke oplevet at mine har hylet på den måde, kun hylelyd fra udtrykkerlejet, men det blir ved hele tiden mens koblingen er nede, ikke at det gør den store forskel man skal jo ha den ud under alle omstændigheder hvis det skal laves, der kan det nok betale sig at spørge lidt rundt for priser, jeg fik skiftet kobling. motorophæng gearolie og oil seal for nogen år siden, ny kobling udløserleje og afdrejet svinghjul, men det var nu mest fordi den spildte olie ud ved svinghjulet, de brugte 17 arbejdstimer og det hele løb op i 14000 så et sæt ørepropper er jo noget billigere, og det er ikke fordi min mekaniker er speciel dyr.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida