Hej JanDane,
Jeg ved ikke hvor meget mekaniker der er i dig så jeg vil starte med det basale.
Park positionen låser gearkassen så hjulene er bremset via differentialet, mens håndbremsen aktiverer bremser på begge hjul på en af akslerne, - normalt på baghjulene.
Jeg kender ikke gearkassen på din bil, men på de fleste biler bliver gearkassen låst med en en pal der går i indgreb med en fortanding på gearkassens udgangsaksel.
Se de to tegninger på denne hjemmeside:
https://www.quora.com/Is-it-okay-to-use ... he-gearboxHvis den pal der låser gearkassen 'skrider' vil du høre nogle markante 'klok-lyde' hver gang tænderne på palen går ud af indgreb med tænderne på gearakslen og kommer i indgreb igen.
For år tilbage fik jeg sat min 850 i park mens bilen stadig bevægede sig en smule, - lyden er voldsom og ikke til at tage fejl af.
-
Hvis bilen havde opført sig på samme måde i Neutral som i Park var det sikkert fordi den omtalte pal ikke kom i indgreb af en ukendt årsag.
Da du skriver at den triller langsommere i Park end i Neutal er jeg lidt i tvivl, - måske nogle af gearkassens koblinger og bremsebånd også er aktiveret når gearkassen er i Park... jeg ved det ikke.
Dette er naturligvis ingen løsning for dig, men hvis du skriver lidt mere om dine oplevelser kan det ske at nogle Volvo mekanikere i dette forum kan komme på banen med en løsning.
VolvoSnak har nogle rigtig kloge hoveder som medlemmer.
Jeg er blot en pensioneret elektronik ingeniør med hang til Volvo siden 1986
/oakey