Hej Volvosnak.
V50 årgang 2007, 328000 km.
Jeg købte en Volvo V50 sidste år, for den gode pris af 9000 da den ikke kunne køre.
Et skift af turbo, samt reperation af ledninger til ECu, og den spandt som en mis.
Men den lider af en fejl som har givet mig flere grå hår
Når den begynder at blive varm, mister den trækkraften, det sker kun på motorvej. Hvis det går lige ud, så kan den holde hastigheden, op af bakke så er det max 80 kmt. Dette kan så stå på en 5-10 km, derefter kører den så normalt, en 5-10km, og så starter det forfra
Der er ingen fejl i ECU, ud over gløderør, skal ha toppen af til sommer, cylender to er knækket i topstykket, og cylender 1 knækker nok også, sidder urokkeligt fast
Jeg har skiftet, partikkelfilter, fyldt erolysevædske på, skiftet tryksensor til udstødning, dieselfilter, men intet af det har hjulpet. Så nu er jeg på herrens mark. Jeg har kigget forummet igennem, og andre med de problemer, har skiftet de samme ting.
Desværre har jeg ikke DICE, men har brugt to forskellige værkstedstestere, ingen af dem finder nogen fejl, så hvad overser jeg?
Jeg har en mistanke om at den regenererer, men det burde vel kun ske hvis differenstrykket i DPF filteret er for stort?
Jeg tænker lidt på at skære toppen af det gamle DPF filter, tage filteret ud, og så se hvad der sker, vil det virke?
Kan det være turboen som taber tryk?
Falsk luft?
Jeg har været slanger igennem, og kan ikke ummidelbart finde nogen der er utætte.
EGR ventil, kar kigget inden i den med et spejl, og den ser faktisk meget ren ud.
Mht. til gløderør har to forskellige Volvo værksteder givet hver deres forklaring på om de bruges til regenerering, de ene siger at det gør den ikke, det andet at den gør, så hvad er det rigtige svar
Go weekend
Jan