V50 årgang 2010 1,6 diesel ingen trækkraft

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50 årgang 2010 1,6 diesel ingen trækkraft

Indlægaf Basil » ons jul 14, 2021 8:24 am

Hej har en V50 som ingen trækkraft har skal tvinges over 3000 omdr. For at komme op i fart og går langsomt
Luftmassemåler og er udskiftet da mekaniker sagde det var det men intet hjalp alle slanger er tjekket intercooler køler trykprøvet ingen utætheder turbo tryk er fint sagde mekaniker da de prøvede en tur med pc’er på .. gløderør har været afmont for udmåling og kontrol de har samme modstand og gløder fint ..

Bilen skriver ingen fejl .. væske er fyldt op og nulstillet partikelfilter er udsk. Ved 214 og har nu rundet 267 så små 50000km

Nogle gode bud på hvad det kan være inden jeg mister resten af håret over det ?

Bilen har skrevet antiskrid service påkrævet en enkelt gang men ingen fejl når man udlæser ?

Den bruger heller ikke mere diesel end normalt der mangler bare trækkraft
Basil
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors jul 01, 2021 15:40 pm

Re: V50 årgang 2010 1,6 diesel ingen trækkraft

Indlægaf Claus » tors jul 15, 2021 9:39 am

Den er i nødprogram som skal resettes.
Med det du skriver så er der diselfilteret tilbage. Det koster 500kr hos thansen.
Ved skift skal man sikre st det er fyldt med diesel ellers er det svært.
Jeg monteret filteret satte indgangs slangen på og afgangsiden et klart stykke slange ind i munden og suge til der kommer diesel i slangen monteret færdig så blev den resst og kørte uden problemer bagefter.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: V50 årgang 2010 1,6 diesel ingen trækkraft

Indlægaf Basil » lør jul 17, 2021 8:10 am

Claus skrev:Den er i nødprogram som skal resettes.
Med det du skriver så er der diselfilteret tilbage. Det koster 500kr hos thansen.
Ved skift skal man sikre st det er fyldt med diesel ellers er det svært.
Jeg monteret filteret satte indgangs slangen på og afgangsiden et klart stykke slange ind i munden og suge til der kommer diesel i slangen monteret færdig så blev den resst og kørte uden problemer bagefter.


Jeg har lige sat nyt filter på. Har efter mit indlæg fået en fejlkode P0402 udlæst med Autolink den siger enten partikelfilter tilsodet/stoppet eller den lille ventil/føler der sidder ved batteriet ..

Prøvede igår at afmontere partikelfilter blæste det ud med trykluft og der kom faktisk ikke meget sod/støv ud så fik den rensevæske og blev så monteret igen rense væske ind ved føler og ind af øverste slangestuds så den fik alle veje ind .. kørte en god tur hvor den rensede sig ud og holdte så hjemme igen med over 3000 omdr. Hvor den igen rensede .. bilen røg på intet tidspunkt og ville da mene hvis filteret var stoppet at det så ville ryge lidt især når den havde fået rense væske direkte ind i filteret ..

Tror det er den lille ventil/føler der laver ulykker
Tvivler på det er brændstoffilteret nu når det også er nyt ..
Basil
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors jul 01, 2021 15:40 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster