LØSNING:
Pumperelæet
Men jeg formåede at skifte benzinpumpen FØRST
Dumt at have så travlt som jeg havde lige der.
Endte med at luse pumperelæet for at få min NYE pumpe til at gå mens jeg ventede på et nyt pumperelæ.
Det kunne jeg ligeså godt have gjort med den oprindelige, den fejlede sandsynligvis ikke noget.
Forøvrigt støjede den nye pumpe voldsomt, prøved at rotere den lidt frem og tilbage, men støjen forblev uændret.
Fik en erstatning, den støjer også, bare lidt mindre.
Grøftekant diagnose:
Motoren starter og går ca. 3 sekunder - og så vil den ikke starte mere.
Dette kan gentages med mellemrum.
Hvis man prøver lige efter den har gået de famøse 3 sekunder vil den ikke, men hvis man venter lidt og sætter tænding til og hører brændstofpumpen i tanken sætter tryk så kan den 3 sekunder igen.
Trykkede schraederventilen på "dysefordeleren" ind lige efter tryksætning og der sprøjtede lidt benzin ud. Ved ikke hvad jeg havde forventet, men lidt mere end det lille sprøjt der kom havde jeg nok regnet med.
Hvis jeg trykker Schraeder ventilen lige efter den har kørt de 3 sekunder er der ikke tryk længere.
Checkede med min ELM327 (har en gammel laptop og den liggende i bilen permanent) og det står bare den sædvanlige periodiske lambda sensor fejl og ikke andet.
Skal jeg have mig en ny benzinpumpe? (den der sidder lyder fint, primer nogle sekunder som altid, ingen mislyde)