Volvo 940 Giver ryk når man slipper gas

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 940 Giver ryk når man slipper gas

Indlægaf marcuscl » lør feb 26, 2022 0:59 am

Hej, jeg har et spørgsmål omkring min 940 Turbo, når jeg slipper gassen i 1,2,3 gear giver den nogle gange et ryk.
Når man er i lidt højere omdrejninger og slipper gassen giver den et stort ryk så man bliver rykket frem og tilbage, når man kører langsomt gør den det samme dog ikke så voldsomt.. Hvad kan det være? Når man bare giver gas og slipper den igen kan man også mærke nogle ryk..
Ved ikke om bilen bare skal være sådan, men synes det virker lidt "voldsomt" når man fx giver lidt gas i 2. gear og slipper igen fx ved kø, at den giver ryk..

Har skiftet Gearkasseophæng, kardanophæng. Har ikke skiftet motorophæng endnu, men de ser fine nok ud..
Det en 940 Turbo fra 1997, kører med hævet ladetryk. Håber nogle kan hjælpe :) :)
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm

Re: Volvo 940 Giver ryk når man slipper gas

Indlægaf marcuscl » lør feb 26, 2022 13:06 pm

Har lige været ude og køre og undersøgt det lidt mere, når jeg køre i 2. gear giver en smule gas giver den et ryk, og når jeg slipper giver den en ryk. Jo mere gas man giver jo større bliver rykket... Ved godt når man giver gas i lave gear så kan den godt give et ryk osv, men det her virker bare lidt meget iforhold til den er bygget til komfort. :)
Volvo 940 Turbo
marcuscl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs jan 19, 2021 23:27 pm


Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster

cron