Hej alle sammen.
Jeg har en Volvo V70 2,4 140HK med manual gearkasse fra december 2003 der er for nylig begyndt at drille ved acceleration fra tomgang (fx lyskryds og lignende) samt ved gearskift hvor pedal slippes under gearskift og jeg så vil give den gas når ny gear er valgt. Bilen kører helt fint og forbruget ligger sådan set hvor det plejer at gøre, med det kørselsmønster jeg har. Det er det første issue jeg har haft med bilen i de 2,5 år jeg har haft den, den har kørt 280.000km og jeg er tredje ejer.
Jeg har pt skiftet batteri (det gamle var træt og lå omkring 12,3-12,4V efter at have stået natten over), og så har jeg skiftet vakuumslange fra indsugningsmanifold ned til EVAP ventilen (den klappede sammen når motoret startede). Jeg har tænkt mig at skifte brændsstofsfilter og gennemgå resten af vakuumslangerne. MAP sensor (tæt på lås til kølerhjelm) er skiftet, men der har været en fejlmelding på denne, formentlig pga en værdi der ligger udenfor sine grænser. CEL lampen er tændt i korte perioder, den kommer og går som det passer den.
Der findes så mange teorier derude men idet de symptomer kan opstå af flere forskellige grunde, ville jeg høre om der er nogen herinde der har haft samme issue OG fået det løst.