hjæælp 960 92/93 gearkasse

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

hjæælp 960 92/93 gearkasse

Indlægaf Ian » tirs feb 06, 2007 16:04 pm

hej jeg har en 960er med 3,0L 24v maskineri som jeg invisterede i i maj måned 06 gearkassen ligesom fedter lidt når den skifter fra 2. til 3. og fra 3. til 4. der er ingen problemer med at skifte ned/kickdown. så pisker den lystigt der uda, men hvis jeg i by kørsel har gearkassen i 3 så 4.gearet er spæret så gir den ligesom et donk når jeg bremser lige før jeg holder stille. er det et spørgsmål om justering eller er det en ny gearkasse???
mit andet råb om hjælp er at hvis det blæser når jeg kører så føles det som om at jeg styrer en speedbåd vognen sejler og rykker kraftigt jeg sagde det hved sidste servicebesøg da jeg ikke mener det er helt normalt men de mente ikke der er noget galt og at sådan gjorde alle 900 modeller. kan det være støddæmpere og fjedre den er gal med???
Ian
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: fyn

Indlægaf Volvo4life » tors feb 08, 2007 23:15 pm

Meget almindelig fejl på den gearkasse. Der er en ventil der ikke er ok, så lock-up converteren ikke åbnes når du stopper.

Der har været et emne om det tidligere, men det var måske på det "gamle" forum.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Ian » fre feb 09, 2007 0:09 am

Hej volvo4life
nåååå ok ja så blev jeg da lidt klogere :lol:. ja jeg er ny her inde så jeg bruger stadig tid på at læse indlæg bare for at lære er det noget man kan repere selv eller justere??? jeg har aldrig haft med aut.gearkasser at gøre før så jeg må jo nok købe en værksteds bog til bilen, overvejer alternativt om man kan sætte en manuel gearkasse i ? men har ikke rigtigt kunne få svar fra aut.volvo hvad det ville koste og om det kunne lade sig gøre men har ladet mig fortælle at en (ny)renoveret aut.gearkasse fra volvo fabrikken i gøteborg skulle ligge på ca.29000dk kr. ØV
TAK FOR HURTIG NØD HJÆLP
Ian
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Volvo4life » lør feb 10, 2007 16:09 pm

Hentet andetsteds fra:

960 AW30-40 Converter Locks Up and Does Not Disengage Correctly. [Symptom] My 1992 960 shudders when the transmission locks up. Most times it works fine except for repeated locking and unlocking in slow traffic. Occasionally when trying to stop the converter is reluctant to unlock and the whole car shudders until it drops to 500 rpm when it finally unlocks. [Response: AreJohn] See DCS43-02-1194 Sticking Lock-Up Solenoid, AW 30-40 960 1992, which describes your problem to a tee. Fix is to replace the lock-up solenoid and is a common problem. The part lists for about $250.

Iøvrigt er det altid en god ting at skifte olie på Aw30/40 kasserne. Ifølge volvos service skemaer skal de aldrig have skiftet olie :shock: Så din bil trænger nok til det.

Ellers snak med Mr. Transmission. (www.mr-transmission.dk) de ved hvad de taler om.

Mvh
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Ian » søn feb 11, 2007 11:04 am

hej volvo4life
1000 tak for hjælpen jeg vil prøve at kontakte transmission.dk og høre hvad de kan gøre. Har aldrig hørt om dem før så det bliver spændende
MVH.Ian
Ian
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj