Diesel i 142

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Diesel i 142

Indlægaf fuphansen » ons apr 04, 2007 22:10 pm

Jeg leger lidt med tanken om og konvertere min 142 til DIESEL..
havde tænkt mig og bruge VW el. Mercedes 4 cyl. motor.. kan man få adaptor til gearkasse eller skal jeg selv til at hekse..

VH. Martin
fuphansen
Ny bruger
Ny bruger

Re: Diesel i 142

Indlægaf Jeppe » ons apr 04, 2007 22:26 pm

fuphansen skrev:Jeg leger lidt med tanken om og konvertere min 142 til DIESEL..
havde tænkt mig og bruge VW el. Mercedes 4 cyl. motor.. kan man få adaptor til gearkasse eller skal jeg selv til at hekse..

VH. Martin

Hej Martin

Det er der vel ikke noget galt i. Du skal dog huske at du skal have den synet efterfølgende og vægtafgiften formodentlig vil stige.
Jeg læste en gang en artikel i Quick Nyt fra VolvoVeteranerne om en gut der havde monteret en Diesel motor fra en Peugeot 504 i en 145.

Det kan jo være at der er en her på forummet, der stadig ligger inde med det blad?

Held og lykke med projektet.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Re: Diesel i 142

Indlægaf fuphansen » ons apr 04, 2007 22:48 pm

Jeppe skrev:
fuphansen skrev:Jeg leger lidt med tanken om og konvertere min 142 til DIESEL..

VH. Martin

Hej Martin

Det er der vel ikke noget galt i. Du skal dog huske at du skal have den synet efterfølgende og vægtafgiften formodentlig vil stige.
Jeg læste en gang en artikel i Quick Nyt fra VolvoVeteranerne om en gut der havde monteret en Diesel motor fra en Peugeot 504 i en 145.

Det kan jo være at der er en her på forummet, der stadig ligger inde med det blad?

Held og lykke med projektet.

Mvh

Jeppe

Efter de oplysninger jeg har fået ved CRM. skulle der ikke være nogen tillægs afgift pga. diesel når der er tale om en veteranbil.

Martin
fuphansen
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj